"Lidé nakupují značkové zboží nejčastěji proto, že se jim líbí, vzbuzuje nich pocit důvěry a dále proto, že je kvalitnější a trvanlivější," uvedla společnost v tiskové zprávě.
Na značku lidé dbají nejčastěji u elektroniky, piva a vína, kde je důležitá pro víc než polovinu nakupujících. Poměrně velkou roli hraje i u parfumerie, kosmetiky a alkoholu. Naopak u drogerie, oděvů, textilu a potravin slavné jméno tak důležité není.
Celkově je ke značkám loajální polovina obyvatelstva a podle výzkumu Factum Invenio převažují racionální důvody jako kvalita, trvanlivost, důvěryhodnost. Pro image - tedy kvůli tlaku okolí, ze závisti - volí značku tzv. "konformisté". Těch je ale podle společnosti Factum méně než lidí, kteří jsou vnitřně přesvědčení, že značka je zárukou kvality.
I ti, kteří už si svou značku vybrali, se dají poměrně snadno přemluvit ke změně. Podle agentury platí na 60 procent Čechů sleva u konkurenta nebo doporučení známých. Přes čtyřicet procent lidi rádo zkouší novinky a čtvrtina dá na reklamu, uvedla společnost Factum Invenio.