Dva Češi z pěti nakupují podle obalu

  13:22aktualizováno  13:22
Nákup, obchod

Nákup, obchod - Nákup, obchod - ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

"Lidé nakupují značkové zboží nejčastěji proto, že se jim líbí, vzbuzuje nich pocit důvěry a dále proto, že je kvalitnější a trvanlivější," uvedla společnost v tiskové zprávě.

Na značku lidé dbají nejčastěji u elektroniky, piva a vína, kde je důležitá pro víc než polovinu nakupujících. Poměrně velkou roli hraje i u parfumerie, kosmetiky a alkoholu. Naopak u drogerie, oděvů, textilu a potravin slavné jméno tak důležité není.

Celkově je ke značkám loajální polovina obyvatelstva a podle výzkumu Factum Invenio převažují racionální důvody jako kvalita, trvanlivost, důvěryhodnost. Pro image - tedy kvůli tlaku okolí, ze závisti -  volí značku tzv. "konformisté". Těch je ale podle společnosti Factum méně než lidí, kteří jsou vnitřně přesvědčení, že značka je zárukou kvality.

I ti, kteří už si svou značku vybrali, se dají poměrně snadno přemluvit ke změně. Podle agentury platí na 60 procent Čechů sleva u konkurenta nebo doporučení známých. Přes čtyřicet procent lidi rádo zkouší novinky a čtvrtina dá na reklamu, uvedla společnost Factum Invenio.

Autoři: ,


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Michelinské hvězdy zvedají obrat, ale i tlak na restauratéry a kuchaře

Zleva současní držitelé michelinské hvězdy: Radek Kašpárek, Roman Paulus a...

Michelinská hvězda je pro kuchaře nebo restauratéra něco jako Oscar pro herce. Ale není to jen pocta. Ocenění „nakopne“...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

V Praze začalo Čínské investiční fórum. Mezi stovkami hostů je i šéf CITIC

Delegace čínského státního konglomerátu CITIC, který převzal investice skupiny...

Na Pražském začala další velká událost, která má propojit český a čínský byznys. Dvoudenní investiční fórum hostí přes...



Najdete na iDNES.cz