iDNES.cz

Dva dny ve vlaku. Čtenářům popsal své zážitky redaktor Jan Sůra

Redaktor Jan Sůra
velikost textu:
vydáno 29.1.2016 12:55
Projezdil téměř třicet hodin v desítkách vlaků tří firem na trase Praha-Ostrava. Na kolejích strávil přes tři tisíce kilometrů. Redaktor iDNES.cz Jan Sůra dva dny testoval služby Českých drah, Leo Expresu a RegioJetu na hlavní trase mezi Prahou a Ostravou. Na zážitky a dojmy se ho ptali čtenáři v on-line rozhovoru.
OTÁZKA: Dobry den, udelate taky nekdy reportaz z lokalnich trati? Takovy Jihocesky kraj k tomu primo vybizi (dlouhe intervaly, chybi smysluplne prestupni vazby, casove polohy, preference bus dopravy misto zeleznicni, nizke cestovni rychlosti, atd.) Diky. Michal
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Dobrý den, je to určitě zajímavý námět. Ale vzhledem k tomu, co píšete, se obávám, že to bude na akce na několik týdnů:-) 29.1.2016 13:03
OTÁZKA: Jak se při těch svých několikadenních maratonech ve vlacích stíháte třeba vykoupat? Víťa
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Tohle byl pouze dvoudenní, takže jsem použil pouze zvýšenou dávku deodorantu. Všem spolucestujícím bych se proto rád omluvil za svoji přítomnost ve vlaku:)U třídenního jsem zvládl udělat přestávky na sprchu. 29.1.2016 13:04
OTÁZKA: Myslíte si, že je reálné, aby se zavedlo celorepublikové uznávání jízdného bez ohledu na dopravce? Teprve potom můžeme hovořit o otevření trhu mimo trasu Pha-Ova. Filip Brom
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Konkurence je čtyři roky a úvahy se nikam nepohnuly. Nezaznamenal jsem ani, že by MD v tomto směru nějak zásadně jednalo, stejně tak všichni tři dopravci. Je to určitě škoda, je určitě prostor mít jeden tarif a k tomu různé akční ceny pro jednotlivé dopravce. 29.1.2016 13:05
OTÁZKA: Co příště zkusit otestovat konkurenci na nějaké frekventované letecké trati, třeba Praha - Řím, či Praha Londýn, několikrát denně tam a zpátky :) Víťa
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Díky za tipl V redakci budou jistě z nákladů na toto testování nadšení, osobně se tomu rozhodně nebráním:-) 29.1.2016 13:06
OTÁZKA: Zajímalo by mě, kdo vás podplácí? Jančura bez pochyb, ale i u dalších kauz... Jan Zaplatil
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Zajímalo by mě, kdy jste si naposledy vzal prášek. 29.1.2016 13:06
OTÁZKA: Pojďte někdy otestovat lokálky kolem Prahy. V té směrem na Kladno a Rakovník je to někdy lahůdka Roman
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Vzhledem k neochotě krajů soutěžit provoz jsou lokálky a kvalita vlaků na nich určitě dobrým tématem. Zvláště, když vím, jak dopadly dobře soutěže na provoz regionálních tratí v Libereckém kraji. Regionova do Kladna je vskutku katastrofa, ostatně jako na všech tratích, kde je tato hrůza nasazena. 29.1.2016 13:07
OTÁZKA: Poměrně často se ve vašich zápiscích objevovaly zmínky o zpoždění, jako by to bylo naprosto běžné. To, že je zpoždění tak nějak vrozenou součástí železniční dopravy, již není nic neobvyklého - nicméně zrovna ka takové trati, jako je tato - tedy zaměřená na co nejvyšší rychlost a objem přepravených lidí, mi to nesedí. Jaké byly důvody dopravců pro tato zpoždění? Děkuji Pavel Mráček
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Souhlasím s Vámi, že to běžné není. Důvody uvádí dopravci různé, většinou výluky. Ty stále běží, zpomalená je například jízda železničním uzlem Olomouc. V úterý večer silně provoz ovlivnil požár vlaku mezi Velimí a Pečkami. Ve středu poslední spoj Leo Express byl zpožděn například chybným postupem dispečerů, tomuto problému se hodlám ještě věnovat. Nutno podotknout, že až na jediný případ se personál vždy za zpoždění omlouval. 29.1.2016 13:11
OTÁZKA: Výborná práce pane Sůra. Fandím Vám Michal Bock
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Díky:) 29.1.2016 13:11
OTÁZKA: Dobrý den ráda bych se zeptala, která společnost je nejshovívavější ke klientům pokud je na trati nějaké větší zpoždění?? Myslím tím vrácení peněz za jízdenku. Děkuji Katka
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Dobrý den, záleží na délce zpoždění a důvodu zpoždění. Obecně mám ale pocit, že i ti dopravci, kteří lákali na velkorysé kompenzace, dnes dělají vše pro to, aby neodškodňovali. 29.1.2016 13:12
OTÁZKA: Několik otázek: 1. Jak hodnotíte návazné služby dopravců (tedy bonusy před jízdou a po výstupu z vlaku)? Který dopravce je podle vás v tomto směru nejlepší? 2. Jaký je váš názor na zabezpečení stránek jednotlivých dopravců (ČD mají https, konkurence nikoliv)? 3. Sbíráte u ČD a Leo Expressu body za jízdy? Pokud ano, jste s těmito systémy spokojen nebo byste něco vylepšil? 4. Jak vnímáte to, že při rezervaci do vlaku Českých drah, který jede z ciziny, tak jste odkázán na náhodnou volbu místa (pokud samozřejmě nevíte podrobněji řazení vozů v rámci vlaku)? 5. Přijde vám správné, že v případě, že nyní České dráhy vypravují místo Pendolin běžné vlakové soupravy, že v těchto soupravách nevyčlení tichý vůz? Děkuji. Hruška Miroslav Miroslav Hruška
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Dobrý den ad 1: každý dopravce nabízí za nákup jízdenky různé slevy u svých partnerů - co si vzpomínám, u ČD mi přišla nabídka na slevu na nějaké předplatné nebo do Království železnic, LE a RJ má poměrně dost slev také. ad 2: nejsem odborník na IT, taže neumím posoudit ad 3. mám Leo Smile Card, ale příliš neřeším, že se sčítají nějaké body, je to jen kvůli té slevě 20%. ad 4: je to špatně, protože si nemůžete vybrat. ad 5: když budu trošku rýpavý, tak tyto vlakové soupravy byly tak prázdné, že v podstatě byly tichým vozem automaticky:-) 29.1.2016 13:16
OTÁZKA: V poslední době probíhá rozsáhlá rekonstrukce IV. koridoru (Praha - České Budějovice), po jejímž dokončení by měla trať být kvalitativně stejná, jako ta do Ostravy. Myslíte si, že poté provoz na této trati bude podobný jako do Ostravy? (ve smyslu konkurence více dopravců, nasazování nejlepších vlaků, servisu atd.) Děkuji Pavel Mráček
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Obávám se, že rozhodně nebudou tři dopravci, max jeden další. Výhoda trati Praha - Ostrava je, že spojuje dost velkých měst, v Českých Budějovicích by sice chtěl žít každý, ale moc velké nejsou:-) 29.1.2016 13:17
OTÁZKA: Opomněl jste zmínit důležitý fakt, aby cestující nedopadli jako nedávno já, když jsem musela u ČD za jízdenku pro dospělého na rychlík z Prahy–Vysočany přes Prahu hl. n. do Ostravy zaplatit 490 Kč. Tuto absurdní nespravedlnost cen ČD mi potvrdil web ČD i pro Pendolino na dnes dopoledne: z Praha hl. n. do Ostrava hl. n.: 356 km za 234Kč, z Praha–Vysočany do Ostrava hl. n.: 362 km za 525 Kč a např. z Praha–Vršovice do Ostrava hl. n.: 359km za 521 Kč. Proč jste tuto důležitou věc v článku neuvedl? Hana Jandíková
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Beru to už jako trošku profláknuté téma,které se psalo xkrát. Mimochodem, ten samý problém má RegioJet a Student Agency. V době, kdy měli svoji akční jízdenku za 79 Kč Praha - Ostrava, prodávali jízdenku Liberec - Ostrava za rozhodně vyšší cenu, než součet jízdenky Liberec - Praha a Praha - Ostrava 29.1.2016 13:18
OTÁZKA: Zdravím, chystáte se, nebo podnikáte u cestujících ve vlacích i nějakou anketu a nezávislý průzkum? Jak to vypadalo ve vlacích RJ s častou poruchou WC, která nastává téměř pravidelně. Milda
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Poruchu jsem zaznamenal ve voze Astra. Jedna toaleta nefunkční, jedna svítila obsazená, i když byla prázdná. 29.1.2016 13:19
OTÁZKA: A ještě tři otázky: 1. Máte doma nějakou modelovou železnici jako správný železniční fanda či hrajete na počítači někdy Open Transport Tycoon? 2. Máte nějaký velký železniční sen, který byste chtěl realizovat? 3. Prospělo by trati Praha - Ostrava to, že by byl zaveden celostátní integrovaný dopravní systém a lá Švýcarsko? Miroslav Hruška
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: 1. nemám:)Tycoon jsem hrál, někdy v pubertě, ale je to hrozný žrout času. 2. Transibiřská magistrála 3. Prospěl. Ale záleží, kolik by stál. Pokud tolik, co kilometrové jízdné u ČD a nebyla jiná cena, tak rozhodně neprospěl. 29.1.2016 13:21
OTÁZKA: neměl by redaktor iDnes zachovávat dekorum a nepodléhat emocím při diskuzís s tazateli? Např. Vaše odpověď panu Zaplatilovi je vyloženě dětinsky umanutá a konfrontační. František Kabrhel

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: Povite nam nejakou veselou historku z cestovani? Michal
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Fronta na toaletu ve voze Astra v RegioJetu. Svítí červené světlo, že je obsazená, tři lidi trpělivě čekají v chodbičce. Po 5 minutách prvnímu došla trpělivost a zkusil dveře toalety otevřít. Nikdo tam nebyl. 29.1.2016 13:23
OTÁZKA: Kde byli nejhezčí vlakušky? Vv
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Vlakušky už neexistují:)Pouze stevardky. To bych byl příliš subjektivní:) 29.1.2016 13:24
OTÁZKA: D. D. mohl byste napsat u všech tří základních vlaků na té trase (Pendolino, Leo, RegioJ) u každého jedno plus a jedno minus, které se Vám v souvislosti s cestováním právě tom typu vlaku vybaví? Děkuji. Jana Valentová
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Pendolino: +rychlost -cena RJ +servis a levné občerstvení -častá zpoždění LE +chování posádek -rezervační systém 29.1.2016 13:25
OTÁZKA: Dobrý den, chválím test. Velmi vyvážený a zajímavý. Je jasné, že do něj nejde napsat všechno. Měl bych pro vás námět na článek: Přeshraniční regionální doprava, úpadky jsou příšerné a ceny jízdenek někdy naprosto nesmyslné. Př. Babylon - Furth 107 korun ! Petr Nechanický
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Díky. Zatím jsem psal o problému v Českých Velenicích, netušil jsem, že to je i jinde. 29.1.2016 13:25
OTÁZKA: K dnešnímu testu: vozy Astra v RegioJetu jsou pro mě, manžela i dospívajícího syna zatím to bezkonkurenčně nejlepší na české železnici. A vždycky jsme v nich své latté jak z nejlepší kavárny a croissanty apod. bez problémů dostali, i opakovaně. Říkáte monitory v sedačkách, ale nezmiňujete možnost najít si v nich noviny, časopisy, knihy, hrát hry, koukat se na filmy, poslouchat hudbu aj. To vše musí znít cestujícím ČD z jiných tratí jako sci-fi. I z formulací u jiných aspektů se žel nemůžu zbavit dojmu, že přes proklamovanou objektivitu nenápadně podrážíte nohy RegioJetu. Hana Jandíková
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Dobrý den. Od 4. ledna je koncept služeb ve vozech Astra změněn. http://ekonomika.idnes.cz/regiojet-zavedl-tiche-vozy-lide-kritizuji-omezeni-obcerstveni-pvb-/eko-doprava.aspx?c=A160119_144013_eko-doprava_suj Latte si tam už neobjednáte. Jinak souhlasím, že třeba možnost koukat na filmy přímo v sedačce je jediná možnost. Nepodrážím nohy nikomu, jen popisuji to, co jsem viděl. Když si přečtete jakoukoliv diskuzi pod mým textem o RegioJetu, dozvíte se tam, že jsem RegioJetem placen. 29.1.2016 13:28
OTÁZKA: Dobrý den, pane Sůro, udělal jste si ve vlaku čas např. na sebevzdělávání v oblasti gramatiky, interpunkce apod.?:-) Jakub Gregor
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Nebyl čas:-)Ale pokusím se na tom zapracovat, děkuji za námět ke zlepšení. 29.1.2016 13:28
OTÁZKA: Dobrý den, u kterého z dopravců jste se cítil nejvíc komfortně po všech směrech? Pohodlí, servis, personál. Děkuji Viktorie Vacková
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Upřímně u všech. 29.1.2016 13:28
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaký máte názor na stav, kdy se začne soutežit a MD zadá třeba linku Praha - Děčín dopravci RJ, linku Hamburk mají ČD, R UnL - Liberec vyhraje Arriva a Os do Rumburku vysoutěží třeba Trillex. Nyní je vše s ČD a na trati nabízí akční jízdenku za 139 Kč v čase odjezdu. Kdyby to takto dopadlo, tak se cestujícím zdraží zízdné třeba o více jak 50%, protože nikdo nic na takovéto přestupní vazby nabízet nebude. (Ikdyby MD nařídilo dopravcům uznávat Jednu jízdenku, tak základní jízdné dle tarifu MD bude pro takovéto relace neupotřebitelné.) Poté se stane železniční doprava nekonkurenceschopná a lidé přesednou do aut a autobusů. Rovněž pro cestující mezi Děčínem a UNL bude použitelnost různých traťových jízdenek nulová, když budou muset čekat na "svého" dopravce. Je to vidět nyní, kdy dopravce Trillex není zapojen do tarifu DUK. Děkuji a přeji pěkný den. Přemysl
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: myslím, že železničním dopravcům jde i o maximalizaci tržeb a proto jsou schopni se v takovém případě domluvit. například v Trilexu si koupíte jízdenku do návazného vlaku Českých drah už teď. 29.1.2016 13:30
OTÁZKA: "Zvláště, když vím, jak dopadly dobře soutěže na provoz regionálních tratí v Libereckém kraji. Regionova do Kladna je vskutku katastrofa, ostatně jako na všech tratích, kde je tato hrůza nasazena." Znamená to, že jinde nová vozidla nejezdí? Vaše teze je nesmysl. .Důležité je , co chce objednavatel dopravy i po dosavadním dopravci. Stejně tak regionova. Na špatné trati jede i nový vlak hlučně a s vibracemi. Zkuste si jakýmkoliv vlakem jet po trati, kde je na části nový a starý svršek a okamžitě poznáte rozdíl. josef labaj
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Ano, důležité je, co chce objednavatel. Ale kraje soutěžit nechtějí a nemají tak na modernizaci žádné páky. Co se týče Regionov, dělali jsme měření hluku na stejné trati ve stejném úseku mezi 810 a Regionovou. Regionova byla hlučnější. 29.1.2016 13:32
OTÁZKA: Dobrý měl jste možnost vyzkoušet i noční vlaky? Katka
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: jel jsem nočním spojem LE, ale krátký úsek a nočním RJ ze Žiliny do Prahy. Obojí bez problémů. 29.1.2016 13:32
OTÁZKA: Chtěl bych se zeptat na názor k nasazování Elefantů na posilové rychlíky na ramena Pha - Ostrava, Pha - Vsetín vzhledem k pohodlí cestujících. Například v Německu jsou podobná vozidla na tak dlouhé vzdálenosti běžná. A druhá otázka: Vaše nejoblíbenější hnací vozidlo? Edelmann
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Elefant mi příliš pohodlný na dlouhé vzdálenosti nepřijde, především kvůli osvětlení, které mi připomíná spíše operační sál. Ale pokud je to posila, proč ne. Neoblíbenější? V Olomouci jsem po dlouhé době zahlédl Bardotku, takže jasná odpověď:) 29.1.2016 13:35
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kolikrát jste potkal ať už na nádraží a nebo ve vlaku policisty a cítil jste se na nádražích bezpečně? Karel N.
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: V nočních vlacích policisté některé úseky i jely. Pak zcela nepochopitelně procházeli dva celníci vlakem mezi Pardubicemi a Chocní. V úterý dopoledne. Proč, to netuším. Neměl jsem pocit ohrožení ani při hodině a půl čekání v Třinci v 11 večer při čekání na další vlak. 29.1.2016 13:36
OTÁZKA: Jaké dáváte šance Arrivě mezi Prahou a Trenčínem? Karel
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Sám jsem zvědav. Své zákazníky to může najít. 29.1.2016 13:37
OTÁZKA: Dobrý den, v článku píšete, že se o vás ČD postarají, pokud vám ujede přípoj kvůli zpoždění. Jak? A Platí to všude, ne jen na téhle trase? v praxi jsem se s ničím takovým nesetkal. Filip
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Platí to všude, když budete mít například jízdenku České Budějovice - Ústí nad Labem a ujede vám poslední přípoj, ČD se mají postarat. 29.1.2016 13:38
OTÁZKA: Dobrý den, pěkný test, díky za něj. Jakého dopravce volíte pane Sůro vy? Máte nějaké obliby, nebo je to podle ceny či podle času, jak potřebujete? A jaký máte názor na veřejnou dopravu na jihu Čech? Proč myslíte, že je tam tak zlá? Díky moc. Jaroslav Pšeničný
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Nejezdím na trase Praha - Ostrava tak často a víceméně jsem to střídal. Jako zákazník dávám přednost soukromým dopravcům, ale to je ryze subjektivní volba, nic proti službám ČD. Jihočeský kraj tolik neznám, na druhou stranu chválím za to, že se odhodlal k soutěži. 29.1.2016 13:39
OTÁZKA: Proč myslíte, že celá ta věc s otevřením železnice jde v naší republice tak pomalu a ztuha? Pusti konkurenci na jednu trať byl obrovský problém a regionální tratě to je úplně neřešitelný a navíc zabetonovaný problém do roku 2019? A přitom konkurence je ten motor, co vnáší ten čerstvý vítr. Ondřej Krba
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Jde o velké peníze. Nejen pro České dráhy, ale také jednoho kyperského dodavatele, který si z ČD udělal kasičku. 29.1.2016 13:43
OTÁZKA: Dobrý den, drncá to ještě při jízdě přes výhybky? JCH

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: Máte zkušenost s hloubkaři? franta

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: Dobrý den, děkuji za zajímavé postřehy v testu. Zajímal by mě váš názor na kompenzace ze strany SŽDC. Nemám na mysli zpoždění z důvodů oprav, ale mimořádnosti (např. nehoda s drážním vozidlem v Úvalech apod.). Děkuji za odpověď :-) Eva Kafková
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: SŽDC se chová jako klasická monopolní organizace, které je to jedno. Pokud máte na mysli srážku RJ s bagrem v Úvalech, kde cestující dojeli kvůli tomuto incidentu do Prahy s velkým zpožděním, tak mě fascinuje skutečnost, že nedostali odškodnění od nikoho. Ani od stavební firmy, která tuto nehodu způsobila. 29.1.2016 13:48
OTÁZKA: Jezdím pravidelně mezi trasou Praha-Ostrava a měl jsem možnost vyzkoušet všechny spoje a udělat si tak osobní porovnání, jaké výhody poskytují jednotliví dopravci. Chápu, že článek je určen zejména pro ty, kteří moc vlakem necestují. Osobně mi Váš článek nepřinesl nic nového, co ale přinesl Vám? Jste častý cestovatel na této trati nebo to pro Vás byla nová zkušenost? Díky za odpověď. Cestovatel
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Chápu, že pravidelní cestující situaci znají mnohem lépe. Novou zkušeností pro mě byla vytíženost soukromých dopravců, ale to bylo možná tou akcí. Na trati jsem tak pětkrát za rok. 29.1.2016 13:50
OTÁZKA: Dobrý den.Co si myslíte o cenách všech tří dopravců v trati Ostrava hl.n. - Ostrava Svinov.Tady asi konkurence neexistuje bud to nejde u R.J. koupit vůbec nebo u LE velmi draho.Zkuste zjistit proč??? Díky František Hála
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Poptám se. Důvod mě napadá jediný: soupravy na Ostravsku končí a pokud jede zpožděná, nástup by ještě více zdržoval. 29.1.2016 13:54
OTÁZKA: dobrý den Je to sice z jineho soudku, ale otazku zkusim polozit. Nedavno mi byl smazan diskuzni ucet, ponevadz jsem mel podle vasich kolegu 10 nekultivovanych prispevku. Kdyz jsme se o tom bavil s p Janku, vubec mi to nedokazala vysvetlit, co na tom bylo nekultivovaneho, ale stejne me nechala zablokovaneho. Chci se tedy zeptat, jeslit u idnes je ted politika zablokovat vsechny diskutujici, kteri nejdou s proudem z agrofertu a kremlu, nebo je to jen omyl? Podle toho, jak ted rudne diskuze na idnes bych skoro soudil, ze je to zamer. Kontaktoval jsme i primo idnes, ale do dens se mi odpovedi nedostalo. dekuji jirka

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, zda byste mohl napsat celkovou cenu jízdenek u jednotlivých dopravců (včetně příplatků). Podle mě by to mohlo být zajímavé porovnání, kolik stojí průměrně 1km u jednoho dopravce, ať už se jedná o akční nebo neakční jízdné. Děkuji Michal
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Připomínáte mi nejhorší část cesty, která mě ještě čeká: vypsání cesťáků. Obávám se, že to bude ale trošku nespravedlivé srovnání, toto byla dost výjimečná akce u soukromníků, takže Ti by to z toho vyšli nejlépe. 29.1.2016 14:00
OTÁZKA: Dobry den, Jakub Gregor zminoval sebevzdelavani v oblasti gramatiky .... pozor uz ted na odpovedi, v dotaze o policistech ve vlaku pisete "policiste jely trasu". :) Ale ted k otázce - nemate blizsi informace o modernizaci kousku trati Otrokovice - ZLIN ? ta jednokolejka je tragedie... Diky, TC Tomáš Cabák
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Omlouvám se. Bohužel píšu někdy příliš rychle, aniž bych to po sobě přečetl. Otrokovice - Zlín - chystá se modernizace a elektrifikace, aktuálně se už zpracovává projektová dokumentace. 29.1.2016 14:03
OTÁZKA: Dobrý den, vlakem cestuji často dokonce vlastním IN100. Bojím se však, že mi soukromní dopravci v budoucnu přinesou zhoršení, protože nebudou tyto a podobné nabídky uznávat. Tím nechci tvrdit, že monopol ČD je dobrý, ale pro mě má své výhody Jan Koběrský
Redaktor Jan Sůra Jan Sůra: Chápu. To jsme zpět u debat k celostátnímu integrovanému tarifu po vzoru Švýcarska. 29.1.2016 14:09
zpět na osobnost