„Hlavními důvody pro sloučení obou společností jsou zjednodušení celé struktury řízení a předpokládaná reálná úspora nákladů,“ uvedl generální ředitel Jitony Miroslav Novotný.
Jitona koupila většinový balík firmy Tusculum už v roce 2003. Proces fúze obou firem započal už loni v květnu.
Pro společný název Jitona se management rozhodl především kvůli delší tradici této značky, která sahá do roku 1951. „A také se jedná o jedinečný název, který na rozdíl od Tusculum nepoužívá už žádná jiná firma v Evropě,“ dodal Novotný.
Jitona se v posledních letech soustředila na výrobu demontovatelného nábytku. Tusculum, které na začátku 90. let navázalo na Spojené UP závody, se zaměřilo na výrobu čalouněného nábytku, dýhovaného a masivního nábytku.
Mezi klíčové odběratele nábytku z Jitony patří mimo jiné švédská IKEA, ale i německá Hülsta-Gruppe či skupina Home Retail Group z Velké Británie. Na export míří 96 procent produkce. Roční obrat se blíží dvěma miliardám korun.
„Našim cílem je podstatné navýšení tržního podílu v Čechách a na Slovensku v následujících třech letech,“ doplnil Novotný.