Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dvacetidolarovka dostala barevný kabát

  12:19aktualizováno  12:19
Barevnější, s novými bezpečnostními prvky, ale jinak stále ryze americká: tak vypadá nová dvacetidolarová bankovka. Představilo ji americké ministerstvo financí. Nový design, s jehož zavedením se postupně počítá i u bankovek jiných nominálních hodnot, má ztížit práci padělatelům.

Podle amerického ministra financí Johna Snowa je nejvýraznější změnou na nové bankovce barva. Ta na dvacetidolarovce postupně přechází od světle zelené přes broskvovou až po odstíny modré.

Do budoucna chce ministerstvo financí vydávat dolarové bankovky různých hodnot v různých barvách. Až dosud měly všechny jednotný barevný nádech.

"I s novými barvami a dalšími prvky rozezná svět nové dolarovky jako americkou měnu. Každý, kdo novou bankovku uvidí, hned pozná co to je a co reprezentuje," tvrdí Snow.

Některé bezpečnostní prvky zavedené koncem devadesátých let si uchovávají i nové vzory bankovek, ať už jde o vodoznak nebo bezpečnostní plastikový pásek.

Na dvacetidolarovce zůstává také nadále portrét prezidenta Andrew Jacksona, obrázek bude ale větší a zmizí oválný rámeček.

V oběhu by se nová bankovka měla objevit letos na podzim. Starší bankovky zůstávají i nadále v platnosti.

V následujících letech by se nové podoby měly dočkat i padesáti- a stodolarové bankovky.

Nová podoba dvacetidolarové bankovky, která se v oběhu objevila 9. října 2003.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vinařský oblek
Vinaři budou mít vlastní kroje, jeden vyjde na 16 tisíc korun

Nejen rybáři, myslivci nebo hasiči mají na jižní Moravě speciální obleky. Svůj slavnostní oděv budou mít také vinaři. Několik desítek se jich už šije.  celý článek

Vítězem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku se ve Zlínském kraji stal...
České firmy chtějí zvýšit růst pomocí inovací, světové více investují do lidí

Za největší problém do budoucna považují čeští podnikatelé nedostatek kvalitních lidí. Až dvě třetiny firem v něm vidí hlavní riziko pro další růst, ukázal...  celý článek

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...
Pivo v plechovkách stále roste. Prodalo se ho až o 80 procent víc než loni

Obliba piva z obchodních řetězců, a zejména toho plechovkového, dál roste v neprospěch moku prodávaného v hospodách. Potvrzují to odhady Českého svazu pivovarů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.