Dvě britské firmy končí s bezplatným připojením k internetu

Nad bezplatným přístupem Britů k internetu se vznesl velký otazník poté, co se dva přední provideři rozhodli tuto službu neposkytovat. Společnost LineOne, která umožňovala přístup k internetu bez měření telefonních impulsů pouze za to, že její klienti utratí měsíčně za telefon pět liber, zdůvodnila své rozhodnutí tím, že služba nebyla ekonomicky udržitelná. Zákazníci prý zůstávali připojeni ve dne v noci, po celých 24 hodin, sedm dní v týdnu.

LinOne nyní připravuje jinou nabídku založenou na balíku SurfTime, který provozuje British Telecom a který umožňuje přístup k internetu bez měření telefonních impulsů za paušální poplatek necelých 30 liber měsíčně.

British Telecom je však kritizován za to, že SurfTime zatím není s to nabídnout ve všech částech země.

Kromě LineOne upouští od experimentu s bezplatným připojením k internetu společnost VirginNet, kterou vlastní podnikatel Richard Branson a kabelová televize NTL.

Přístup k internetu bez telefonních poplatků nabízí ještě několik dalších firem, i ty však buď nestačí vyhovět zájmu zákazníků, nebo mají problémy se zajištěním kvality služeb.

Velkým zklamáním je pro uživatele Internetu zejména otálení British Telecom se zavedením nové technologie ADSL, která umožní minimálně desetkrát rychlejší připojení k internetu, než je tomu u běžných modemů.

Spojení je navíc nepřetržité. Společnost původně slibovala, že službu zahájí koncem června, tento termín však propásla a posunula ho až na podzim.