Ilustrační snímek | foto: Reuters

Potraviny z internetu dobývají regiony. Rohlík.cz míří do krajských měst

  • 13
Internetový supermarket Rohlik.cz expanduje do pěti českých měst. Nově bude rozvážet v Plzni, Liberci, Ústí nad Labem, Hradci Králové a Pardubicích. Díky tomu bude dostupný pro 2,5 milionu obyvatel. Firma to oznámila ve středu. Závozové území rychle rozšiřují i konkurenční e-shopy s potravinami.

Zákazníky v nových lokalitách bude Rohlik.cz obsluhovat z pražského skladu. „V roce 2016 jsme se soustředili na Prahu. Poptávka je zde tak velká, že na expanzi nebyl prostor. Letos jsme po Liberci, Ústí nad Labem, Plzni, Hradci Králové a Pardubicích připraveni se postupně rozšířit i do dalších měst,“ uvedl zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr. E-shop dosáhl loni obratu kolem miliardy korun.

Rozvoz potravin až domů v Česku kvete. Dodavatelé jezdí i do okolí měst

Konkurenční Košík.cz začal v prosinci rozvážet zboží například v Chomutově, Mostě, Hradci Králové, Olomouci, Brně, Přerově, Ostravě a Frýdku-Místku. Služba je tak dostupná pro 5,5 milionu zákazníků. Tržby chce firma letos zvýšit na miliardu korun.

Také Kolonial.cz chystá další expanzi. E-shop nabízí 11 500 položek potravin i potřeb pro domácnost a je dostupný pro tři miliony obyvatel. Pokrývá mimo jiné Prahu, střední Čechy, Plzeň, Rokycansko, Hradec Králové či Pardubicko.

Nákupy potravin z domu jsou na vzestupu

Kolonial také chystá změny, chce se stát jedničkou na trhu pro velké zásobovací nákupy jak domácností, tak pro firmy. E-shop už přepracoval svůj web. „V blízké budoucnosti pak Kolonial zjednoduší a zrychlí nákupy pomocí nabídky automatického doplňování košíku v případě docházejících potravin nebo rychlých asistovaných nákupů,“ uvedl marketingový ředitel Ondřej Tomeš.

Nejdéle na on-line trhu působí Potraviny on-line obchodního řetězce Tesco, dále třeba Nakupdomu.com, Myfoodmarket.cz, Potravinydomu.cz, NakupteSi.cz a další. Na on-line trh se chystá vstoupit i řetězec Globus či diskont Lidl.

Prodej potravin přes internet patřil loni k nejrychleji se rozvíjejícím kategoriím zboží. České domácnosti loni nakoupily přes internet potraviny a nealkoholické nápoje za tři miliardy korun, meziročně o 40 procent víc, vyplývá z údajů společnosti GfK.

Archivní video: Chaotický sklad je základ pro on-line potraviny: