Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

E-shopy čekají rekord. Na úskalí nákupů on-line se ptejte hosta iDNES.cz

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 14. listopadu 2016 do 13:30

OTÁZKA: Dobrý den, jak rozlišit špatný od dobrého eshopu v případě že se jedná o seriózního člověka, ale na srovnávačích má málo referencí ba ani žádnou ale zrovna začíná? Jak rozpoznat dobrý eshop od špatného? Děkuji Tomáš
OTÁZKA: Dobrý den, vy osobně nebo asociace, kterou zastupujete se jka podílí na boji proti falešným internetovým obchodum? Děkuji Petr
OTÁZKA: Děkuji za odpověď. Ještě prosím o upřesnění - je možné odstoupit od smlouvy, pokud e-shop nedodržel termín expedice, případně ho s různými záminkami prodlužuje? Když zašlu informaci o odstoupení a obchod třeba za několik dnů zboží přesto pošle, může chtít zaplatit dopravu nebo tak? Jiří Hromada
OTÁZKA: Dobrý den, mám dotaz ohledně kosmetického zboží nabízeného v eshopech. Je známo, že i renomované eshopy prodávají neoriginální parfémy, které jsou v lepším případě naředěné, v tom horším se jedná o falzifikáty nebo o výrobky s prošlou exspirační lhůtou, které jsou různě přebalované a upravované. Zajímalo by mě, zda se to děje i s ostatními kosmetickými výrobky, jako jsou například pleťové krémy. Děkuji Tereza
OTÁZKA: Jak jde trénování fotbalu? Taška
OTÁZKA: Za jakých okolností může e-shop zrušit objednávku? Když narazím na výhodnou nabídku (ale ne nereálnou, jen například -30% oproti běžné ceně), objednám, ihned kartou zaplatím... A poté přijde mail, že v systému byla chyba, obchod objednávku zruší a vrátí peníze. Má šanci na úspěch trvat na dodání podle zaplacené objednávky? Druhá varianta, řetězec obchodů s elektronikou. Vyberu zboží s osobním vyzvednutím a platbou na kamenné prodejně. V prodejně zboží je, ale za jinou cenu; když se ozvu, je mi nabídnuto buď koupit za cenu "na krámě", nebo zrušení objednávky. Je i jiná cesta? Obojí jsem již v praxi zažil. Tom
OTÁZKA: Dobrý den. Rád bych se dozvěděl, jak to je skutečně s náklady na vrácené zboží z nevyzvednuté eshopové objednávky. Obchod po mě chce náklady na zaslání balíku zpět a argumentuje tím, že jsem objednávku nestornoval, a nevyzvednutí objednávky není to samé jako odstoupení od kupní smlouvy, kdy by mi měli vracet celou dobírkovou částku. Takto prý po mě mohou chtít poštovné, které jim přepravní služba účtuje za cestu nevyzvednutého balíku zpět k obchodu. Děkuji a hezký den. T Tobiáš
OTÁZKA: Dobrý den, mám poslední dobou negativní zkušenosti s eshopem Alza a nejsem sám. Stačí se podívat na reakce zákazníků na FB profilu Alzy, nenajdete tam jediný kladný komentář. Jedná se o nedodržení termínů dodání zaplaceného zboží, neustále pseudo výmluvy. Absolutně bez komunikace, pouze nic neříkající fráze. Jak si toto může takový eshop dovolit. Hlavně, že jsme masírovaní neustálou, vlastně klamavou reklamou v TV. Co se s tím dá dělat? Milan Švehelka
OTÁZKA: Ako to je s vratenim tovaru? Hlavne sa jedna o sluchadla, ktore predajca nechce vziat naspat z hygienickych dovodov? Ako sa k takemuto tovaru stavia zakon? Lebo je to hodne diskutabilne.... Jaroslav Knirsch
OTÁZKA: Jak je to s platbou převodem? Má e-shop nějaký limit, do kdy ji má zaregistrovat (když mezi bankami proběhne do 2 dnů)? Zažil jsem už situaci, kdy ani po týdnu od platby neproběhla expedice a při dotazu obchodníkovi jsem zjistil, že jejich účetní jednou za 14 dnů vyzvedne papírový výpis z účtu a došlé platby ručně přepisuje. Jiří Hromada
OTÁZKA: Myslíte si že Heuréka je pod movým majitelem stále nestranná, nezaujatá a neslouží jako zdroj dat pro majitele, který v ecommerce má několik projektů. Proč se tak málo mluví třeba o Znoží.cz. Všichni jen Heuréka, heuréka? Jaké by jste ještě doporučil ověřené srocnávače. Jan
OTÁZKA: Zdravím, monitorujete i množství objednávek z čínských eshopů? máte představu, kolik balíčků se takto před vánoci z číny doveze? Považujete to za velkou konkurenci českých eshopů? A jak si myslíte, že se tento trend bude v příštích letech vyvíjet? A ještě jeden dotaz: jak je možné, že aliexpress může nabízet free shipping? Jak toto funguje? Objednávám si zboží za stovku a stejně poštovné zdarma, nechápu. Robert
OTÁZKA: Jaký eshop dnes podle vás udává tempo? Vojtěch
OTÁZKA: V článku varujete před zbožím, které je o třetinu levnější než jinde. Když si ale třeba vyjedu na heurece žehličku na vlasy, tak na některých e-shopech ji nabízí o třetinu levněji než v Okay, Electro Wolrdu, notino apod. ty levnější eshopy mají i ok hodnocení, vy byste jim nedůvěřoval? Monika
OTÁZKA: Dobrý den, uvažuji o založení e-shopu. Máte vy osobně nějakou knihu nebo webovou stránku, kterou byste doporučil k nastudování lidem, kteří se chtějí do online podnikání pustit? Děkuji Koutný
OTÁZKA: Dobrý den, plánujeme si pořídit v rodině nový notebook. Váhám, zda využít nějaké vánoční akce, nebo počkat po Vánocích, že budou ještě další slevy. Co myslíte, jak je to s cenou elektroniky po svátcích? Půjde ještě dolů a vyplatí se tedy čekat? Děkuji za názor. Ilona
OTÁZKA: Zdravím, existuje něco jako žebříček nejrychleji rostoucích e-shopů? Chtěl bych podpořit i menší prodejce než aktuální lídry trhu, ale zároveň bych chtěl něco ověřeného. Tak mě zajímá, jestli se to někde monitoruje a jsou dostupné nějaké žebříčky těch, kterým se aktuálně daří či jsou prostě na vzestupu. díky. PS: je podle vás možné vůbec trumfnout alzu apod.? wEXALO
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, jak cenově funguje spolupráce e-shopů se Zásilkovnami a pod. odběrnými místy. Pokud zákazník platí 39 Kč, například, tak to pokrývá celou tu částku, kterou eshop platí? Nebo kolik to stojí pro eshopy využívat podobných odběrných míst? Pavel Z.
OTÁZKA: Dobrý den, než něco kupuji, porovnávám ceny přes heureku. Jaký je váš názor na ty menší e-shopy, které nejsou tak známé, ale dle hodnocení heureky jsou prověřené zákazníky? Nakupujete vy osobně v těchto obchodech, nebo dáváte přednost Alze, Mallu apod.? Miloš
OTÁZKA: Dobrý den, častým nešvarem českých e-shopů je chápání pojmu "skladem" jako: "známe někoho, kdo by nám to případně byl schopný do 14 dnů sehnat". Dělá pro změnu této situace něco i Vaše asociace? Mají Vaši čelenové normy, co pozažovat za skladovou dostupnost? Pavel Obdržálek
OTÁZKA: Dobrý den, chci reklamovat telefon Samsung - je lepší to provést přes e-shop, kde jsem ho koupila, nebo se obrátit rovnou na servisní místo? Co je výhodnější? Děkuji Lucie
OTÁZKA: Dobrý den. Chci se zeptat, jak postupovat v případě, když jsem si koupila zboží přes e-shop a ten je již zrušený.Co dělat v případě reklamace zboží v záruční lhůtě.Kam se případně obrátit. Děkuji hezký den. Janis Janis

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.