Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

E-shopy po Vánocích lákaly na slevy z přifouknutých cen

  16:23aktualizováno  16:23
Ve skutečných povánočních slevách končí jen tři procenta zboží nabízeného v e-shopech. Téměř dvojnásobek akcí navíc prodejci tvoří z přifouknutých cen. Vyplývá to z analýzy společnosti Karsa Technologies.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Karel Pešek, MAFRA

Často dochází i k tomu, že ceny zboží jsou před Vánoci uměle navýšeny a v rámci slev pak sníženy na původní cenu. Děje se tak až v 5,6 procentech případů. Vyplývá to z analýzy společnosti Karsa Technologies, která v období posledních čtyř měsíců monitorovala vývoj cen elektrospotřebičů a mobilních přístrojů prodávaných v osmi předních internetových obchodech v ČR.

Z dat vyplynulo, že e-shopy po Vánocích uplatnily skutečnou slevu v průměru 

Nevhodný dárek?

V lednu najdete zlevněné zboží nejen v obchodech, ale i online bazarech. Nové zboží se slevou hledejte pod označením „prodám nevhodný dárek“ třeba na Jarmark.iDNES.cz

u tří procent nabízených produktů. Jako skutečná sleva je v analýze považována hodnota, která byla v lednu o více než pět procent nižší než všechny ceny ve sledovaném období.

Dobrou zprávou podle studie nicméně je, že ze všech kategorií produktů, které aplikace analyzovala, nedošlo ani u jedné ke zdražení. V lednu si tak prý zákazníci mohou být jistí, že elektroniku nekoupí za vyšší ceny než před Vánocemi.

Falešné slevy u mobilů

Lednové slevy se nejvýrazněji projevily u mobilních telefonů, kdy bylo skutečně zlevněno 12 procent produktů v této kategorii. „Ruku v ruce s tím však jde také takzvané opakované zlevnění, kdy prodejce před Vánoci uměle zvýší cenu nabízeného artiklu a po Vánocích prezentuje propad na původní cenovou hladinu jako slevu,“ uvedl ředitel Karsa Technologies Michal Ježek.

V případě mobilů byly podle něj takové praktiky zaznamenány dokonce častěji než skutečná sleva až u 13 procent zboží. Stejná taktika byla pak ve zvýšené míře patrná i u digitálních kamer a praček. Analýza upozorňuje, že internetovým obchodům by v případě podobných praktik mohl hrozit i postih ze strany České obchodní inspekce.

Kromě mobilních telefonů k výraznějšímu opravdovému zlevnění, tedy k povánočním slevám vyšším než pět procent, došlo ještě u hudebních přehrávačů. Podle analýzy se ale mnoha kategoriím skutečného zlevnění zcela vyhnulo. Dlouhodobě internetové obchody prý nemění ceny zvláště u satelitní techniky.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vítězem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku se ve Zlínském kraji stal...
České firmy chtějí zvýšit růst pomocí inovací, světové více investují do lidí

Za největší problém do budoucna považují čeští podnikatelé nedostatek kvalitních lidí. Až dvě třetiny firem v něm vidí hlavní riziko pro další růst, ukázal...  celý článek

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

Ilustrační foto.
Chudoba či sociální vyloučení? V Česku hrozí nejméně ze všech zemí EU

Česká republika byla loni ve srovnání s ostatními 27 státy Evropské unie zemí s nejnižším procentem chudoby a sociálního vyloučení. Společně s Finskem, Dánskem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.