"Zvažujeme všechny alternativy, včetně zavedení přímého easyJet spojení z Prahy do Paříže," uvedla mluvčí easyJet Samantha Day.
Paříž je po Londýně druhým městem, kam se z Prahy nejčastěji létá. Mezi oběma městy zajišťují provoz České aerolinie, Air France, Sky Europe a SmartWings.
O linku je extrémní zájem, SkyEurope na ní bude od zimy provozovat tři spoje. Z Prahy aerolinky přistávají na letiště Charles de Gaulle a Orly.
Od letošního ledna do září cestovalo na lince mezi oběma městy 509 188 lidí, za týden jde celkem o 55 spojů. "Meziroční nárůst je jedenáct procent," uvedla mluvčí Letiště Praha Eva Krejčí.
EasyJet rozšiřuje dál flotilu a hledá nová místa, kde by mohl zaplnit svá letadla. Podíl nízkonákladových společností na trhu je ve Francii zatím menší, než například ve Velké Británii.
EasyJet chce ve Francii i vnitrostátní linky
Nízkonákladové společnosti už ve větším měřítku ovládly Itálii, kde tak prohloubily krize tamější společnosti Alitalia. Narušily i monopol dopravců na vnitrostátních linkách.
Italské úřady hledají další způsoby, jak nízkonákladové dopravce omezit, například omezením doby, kdy mohou přistávat na římském letišti Ciampino. Irský obr Ryanair už oznámil velkou expanzi na letišti v Milánu.
EasyJet plánuje ve Francii i vnitrostátní linky. Novou základnu otevře na pařížském letišti Charles de Gaulle a v Lyonu. Odsud bude létat s pěti novými airbusy. Do roku 2011 by tak měl easyJet ve Francii zdvojnásobit počet cestujících.
Od konce října bude easyJet nově vypravovat spoj z Prahy do Belfastu, zruší naopak spoj do švýcarské Basileje.