Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

EasyJet už nebude létat z Prahy do Říma, ČSA naopak přidají spoje

  19:37aktualizováno  19:37
Konkurenční boj o cestující mezi Prahou a Římem vzdává další dopravce. Z přetahované mezi šesti dopravci zmizí od února easyJet. Naopak ČSA chtějí na exponované lince přidat další lety.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Vyplývá to z rezervačních systémů jednotlivých dopravců. Odchod easyJetu potvrdila mediální zástupkyně firmy v Česku Miloslava Jozová. „Místo toho easyJet otevírá novou linku do Basileje a brzy zveřejníme další novinu,“ řekla Jozová.

Britský dopravce měl na trase dosud největší podíl, létal většinou dvakrát denně. Poslední let firma plánuje na 7. února.

Důvody odchodu oficiálně dopravce nespecifikoval, nejpravděpodobnějším je ale plánovaný konec easyJetu v Římě. Linka mezi Prahou a italskou metropolí nebude patřit ani k příliš ziskovým: ceny letenek jsou kvůli převisu nabídky nad poptávkou výrazně nižší než u řady jiných tras.

Z trasy už dříve zmizel Travel Service, který lety nabízel pod svoji značkou SmartWings. Prodávat je bude dál, ale půjde o sedadla do letadel ČSA, se kterými na trase spolupracuje už teď.

ČSA chtějí až deset letů týdně

ČSA naopak chystají posílení až na deset letů týdně. „České aerolinie plánují v nadcházející zimní sezóně 2015/2016 navýšit počet týdenních frekvencí na lince do Říma na 7 a od letní sezóny 2016 na 10 zpátečních letů v maximálním týdnu,“ řekl mluvčí ČSA Daniel Šabík.

Mezi Prahou a Římem dál ještě létají Vueling a Wizz Air. Menší nabídka letů povede nejspíše ke zvýšení cen, ty jsou ale stále relativně nízké. Zpáteční letenky například na listopad jde pořídit pod 1 500 korun. Řím je počtem cestujících na devátém místě v žebříčku pražského letiště, měsíčně na linkách mezi Prahou a Římem odbaví dopravci kolem třiceti tisíc lidí.

Šest leteckých dopravců mezi dvěma městy bylo na pražském letišti unikátem. Podobný konkurenční boj probíhá aktuálně mezi Prahou a Londýnem, kde o přízeň cestujících bojuje pět dopravců.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Máme 98 procent akcií ČSA, oznámil Travel Service. Korejci ve firmě končí

Společnost Travel Service oznámila, že má na dosah ovládnutí ČSA. Dohodla se s jihokorejskou Korean Air a státní firmou Prisko na odkupu jejich podílů....  celý článek

Ředitelství silnic a dálnic začalo v úterý 8. září s evidencí billboardů v...
Vlastníci billboardů změnili názor, část poutačů u silnic odstraní

Provozovatelé billboardů u silnic a dálnic sami odstraní poutače, na něž je ve výzvě upozornilo ministerstvo dopravy. Řekl to v pátek mluvčí Svazu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.