Bitva o sedačky v letadle končí, easyJet začne místa přidělovat

  13:13aktualizováno  13:13
Jeden z typických znaků nízkonákladových společností, volný výběr jakéhokoliv neobsazeného místa, začíná být na ústupu. Odklon ke klasickému přidělování míst oznámil druhý největší nízkonákladový dopravce v Evropě, společnost easyJet. Končí tak často nepříliš důstojný boj o co nejlepší místa.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Nízkonákladové aerolinky zavedly politiku volného obsazování míst kvůli úspoře času. Podle jejich názoru lidé nastoupí do letadla rychleji, když nemusí hledat sedačku se svým přiděleným místem, ale sednou si kamkoliv, kde je místo.

Konec "pranic" od listopadu

EasyJet ale zkusil na šesti tisících letů zavést přidělování sedaček a zjistil, že nástup do letadla to nezpožďuje a cestující naopak větší řád oceňují. "Testovací lety ukázaly, že jednou zaběhnutá rezervace konkrétních sedadel nijak nepoškodí přesnost letů ani nezvýší náklady," uvedl easyJet ve svém prohlášení. Od listopadu budou mít proto všichni cestující už před nástupem do letadla číslo sedačky.

V Praze bude největší nízkonákladový dopravce místa přidělovat zdarma, podobně jako jiní dopravci ale umožní si připlatit za některá lepší místa podle výběru cestujících.

Nejdražší budou sedačky u okna v první řadě letadla a v řadě u nouzového východu na křídlech, za které si lidé připlatí 12 liber, tedy zhruba 370 korun. Jde o místa s větším prostorem pro nohy, navíc v případě první řady se cestující dostane nejrychleji ven z letadla. Za místa v předních řadách bude poplatek osm liber, za vybrané místo jinde tři libry. Pokud si nevyberete, dostanete místo automaticky a neplatíte nic.

Nástup do letadla bez přidělené sedačky má stále Ryanair nebo Wizz Air, naopak sedačky přidělují už při odbavení například SmartWings nebo Jet2.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Konec Zátopků v drážní flotile. Ťok chce vrátit problémové mašiny

Lokomotiva Škoda  Š 109E na zkušebním okruhu VUZ

Ministr dopravy Dan Ťok může dovršit fiasko škodováckých lokomotiv Emil Zátopek. Doporučuje, aby stroj, který provází...

Cesta vlakem se zkrátí, stát zrychlí některé klíčové tratě

Výstavba koridoru Rokycany - Plzeň.

Denní dojíždění vlakem za prací do Prahy z Pardubic je stále běžnější. Ceny bytů jsou v Pardubicích dvakrát nižší,...



Najdete na iDNES.cz