Žalobce píše, že zástupci Amazonu zneužili interní systém emailové pošty firmy eBay, aby vzápětí kontaktovali a přetahovali jejich obchodní zástupce. Tím porušili obchodní pravidla konkurence.
eBay už na tuto aktivitu upozornil druhou stranu na začátku října s tím, že podnikne náležité kroky na svou obranu. (čtěte Amazon nám krade zaměstnance, tvrdí eBay)
Tyto „podpásové“ nábory údajně provádělo padesát zaměstnanců Amazonu, kteří poslali obchodníkům eBaye zhruba tisíc dopisů, v nichž je vyzývali, aby pracovali pro ně. Podle žaloby už takto lovili lidi během několika minut poté, co si založili na tržišti své profily.
Hon na zaměstnance se datuje do roku 2015. Podle žaloby si byl Amazon vědom, že porušuje předpisy portálu eBay. A uvádí, že jeho praktiky „se zdají být součástí rozsáhlejšího agresivního a bezohledného chování“ společnosti ze Seattlu. eBay zároveň bude požadovat po Amazonu náhradu škody.
Server BBC připomíná, že eBay, který vznikl v roce 1995, se stal jedním z pionýrů internetového obchodu, když založil platformu, jež spojuje zákazníky s prodejci. V současnosti má přes 175 milionů aktivních zákazníků v loňském roce prodal zboží za téměř 90 miliard dolarů.
Lesk jeho slávy a obchodního úspěchu však v poslední době vybledl v souvislosti s rostoucí internetovou konkurencí zejména ze strany Amazonu. Ten si podle odhadů z celkové sumy, utracené v internetovém maloobchodu v USA, ukousl už polovinu.