Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malé e-shopy jsou zachráněny. Budou evidovat platby, až se o nich dozvědí

  16:03aktualizováno  16:03
Internetové obchody budou muset v elektronické evidenci tržeb (EET) evidovat přijaté tržby až v okamžiku, kdy se o platbě dozvědí. On-line obchodník tak bude muset zaslat údaje nejpozději ve chvíli, kdy se dozví o tom, že mu platba byla odeslána z účtu zákazníka. V novém stanovisku tak Generální finanční ředitelství vyšlo vstříct e-shopům.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Řada e-shopů, především malých a středních, řešila technický problém, jak zaevidovat tržbu, kterou zákazník zaplatil, ale o které obchodník v praxi ještě neví. Důvodem je to, že platba obvykle není připsána provozovateli internetového obchodu ihned na jeho účet a ani není o této transakci ihned informován.

Hrozilo tak, že poměrně velké množství e-shopů ustoupí od přijímání platebních karet či jiných on-line platebních metod. Další variantou byly náklady v řádech desítek až stovek tisíc korun, které by musely internetové obchody vynaložit (více čtěte zde).

Datovou zprávu tedy e-shop odešle nejpozději v momentě, kdy dostane informaci o úspěšném ověření platby. V případě, že ještě před ověřením platby bylo zboží odesláno zákazníkovi, musí obchodník odeslat příslušné údaje a vystavit účtenku nejpozději v okamžiku expedice.

„Jsme rádi, že se nám podařilo ve spolupráci s MF ČR a GFŘ dosáhnout rozumného výkladu, který vychází z reálného života internetových obchodů. Věřím, že díky tomu zanikne hrozba vypnutí on-line platebních metod v e-shopech,“ uvedl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška.

„Ministerstvo financí došlo ke stanovisku, které lépe odráží praxi online nákupů, a bude snáze realizovatelné,“ dodal Jan Kriegel ze srovnávače cen Heureka.cz. Portál nabídne části e-shopů možnost převzetí zodpovědnosti za odvod informace do EET.

Elektronická evidence tržeb povinně začala loni 1. prosince pro hotely a restaurace. Vláda si od ní slibuje omezení daňových úniků a narovnání podnikatelského prostředí. Pravicová opozice opatření kritizuje a tvrdí, že zlikviduje mnoho drobných živnostníků. Po hotelech a restauracích se budou muset v další vlně od letošního března do EET zapojit maloobchodní a velkoobchodní firmy, včetně e-shopů. Po nich přijde řada na další obory podnikání.

„Do systému elektronické evidence tržeb se v první vlně zapojilo přes 43 tisíc podnikatelů. Evidované tržby za prosinec dosáhly téměř 20 miliard korun, zatímco před rokem to bylo deset miliard,“ uvedla dříve náměstkyně ministra financí Alena Schillerová. „Rozdíl deset miliard jsou tržby, které dříve nebyly přiznané,“ doplnil ministr financí Andrej Babiš.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Vánoční prémie budou, hlásí třetina firem. Většinou rozdají peníze

Výborná ekonomická kondice domácích podniků se před Vánocemi propíše i do kolonky mimořádné odměny na výplatních páskách. Třetina firem má už teď jasno, že je...  celý článek

Vinařský oblek
Vinaři budou mít vlastní kroje, jeden vyjde na 16 tisíc korun

Nejen rybáři, myslivci nebo hasiči mají na jižní Moravě speciální obleky. Svůj slavnostní oděv budou mít také vinaři. Několik desítek se jich už šije.  celý článek

Podnikatel Jan Hradecký na snímku z roku 2013
Při rallye v Africe zemřel Jan Hradecký, zakladatel české firmy Botanicus

Podnikatel a mecenáš Jan Hradecký tragicky zemřel při rallye veteránů Classic Safari. Světu zanechal odkaz prostřednictvím své firmy na přírodní kosmetiku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.