Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Malé e-shopy jsou zachráněny. Budou evidovat platby, až se o nich dozvědí

  16:03aktualizováno  16:03
Internetové obchody budou muset v elektronické evidenci tržeb (EET) evidovat přijaté tržby až v okamžiku, kdy se o platbě dozvědí. On-line obchodník tak bude muset zaslat údaje nejpozději ve chvíli, kdy se dozví o tom, že mu platba byla odeslána z účtu zákazníka. V novém stanovisku tak Generální finanční ředitelství vyšlo vstříct e-shopům.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Řada e-shopů, především malých a středních, řešila technický problém, jak zaevidovat tržbu, kterou zákazník zaplatil, ale o které obchodník v praxi ještě neví. Důvodem je to, že platba obvykle není připsána provozovateli internetového obchodu ihned na jeho účet a ani není o této transakci ihned informován.

Hrozilo tak, že poměrně velké množství e-shopů ustoupí od přijímání platebních karet či jiných on-line platebních metod. Další variantou byly náklady v řádech desítek až stovek tisíc korun, které by musely internetové obchody vynaložit (více čtěte zde).

Datovou zprávu tedy e-shop odešle nejpozději v momentě, kdy dostane informaci o úspěšném ověření platby. V případě, že ještě před ověřením platby bylo zboží odesláno zákazníkovi, musí obchodník odeslat příslušné údaje a vystavit účtenku nejpozději v okamžiku expedice.

„Jsme rádi, že se nám podařilo ve spolupráci s MF ČR a GFŘ dosáhnout rozumného výkladu, který vychází z reálného života internetových obchodů. Věřím, že díky tomu zanikne hrozba vypnutí on-line platebních metod v e-shopech,“ uvedl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška.

„Ministerstvo financí došlo ke stanovisku, které lépe odráží praxi online nákupů, a bude snáze realizovatelné,“ dodal Jan Kriegel ze srovnávače cen Heureka.cz. Portál nabídne části e-shopů možnost převzetí zodpovědnosti za odvod informace do EET.

Elektronická evidence tržeb povinně začala loni 1. prosince pro hotely a restaurace. Vláda si od ní slibuje omezení daňových úniků a narovnání podnikatelského prostředí. Pravicová opozice opatření kritizuje a tvrdí, že zlikviduje mnoho drobných živnostníků. Po hotelech a restauracích se budou muset v další vlně od letošního března do EET zapojit maloobchodní a velkoobchodní firmy, včetně e-shopů. Po nich přijde řada na další obory podnikání.

„Do systému elektronické evidence tržeb se v první vlně zapojilo přes 43 tisíc podnikatelů. Evidované tržby za prosinec dosáhly téměř 20 miliard korun, zatímco před rokem to bylo deset miliard,“ uvedla dříve náměstkyně ministra financí Alena Schillerová. „Rozdíl deset miliard jsou tržby, které dříve nebyly přiznané,“ doplnil ministr financí Andrej Babiš.

Autor:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...



Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Co Češi tolik nekupují. CD a DVD už jsou mrtvá i pro statistiky

CD - ilustrační foto

Statistici udělali pořádek ve spotřebním koši a vyhodili, co už Češi tolik nekupují. Přestali tak sledovat ceny...

Vyděšená mrkev nabádá děti k pití alkoholu. Britové zatrhli reklamu Aldi

Mrkev Kevin v reklamě Aldi má děsivé vize. Vidí duchy. Podle regulátora ale...

Z britských obrazovek musela zmizet reklama s roztomilou animovanou mrkví jménem Kevin. Zelenina, která se úspěšně...

Kdo dřív přijde, ten pracuje. Sdílené kanceláře budoucnosti patří všem

Coworkingové centrum Paralelní Polis v Praze

Sdílené kanceláře táhnou. Do půl roku se rozrostou o čtvrtinu, a to nejen v Praze. Zájem o pracovní místa v...

Najdete na iDNES.cz