Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


EET se negativně podepsalo na on-line platbách v menších obchodech

  17:26aktualizováno  17:26
Oblibou platebních metod letos mírně zamíchalo zavedení EET. Vyplývá to z dat portálu Heureka.cz a největších e-shopů. Ve způsobech platby v internetových obchodech v Česku stále vládnou dobírka a platba při osobním odběru zboží. Dobírku letos v ČR preferuje 34 procent zákazníků e-shopů, o pět procentních bodů méně než před třemi roky. On-line platbu kartou využívá 18 procent zákazníků.

Zábava u notebooku | foto: Profimedia

„Některé e-shopy kvůli EET on-line platby rušily,“ uvedl ředitel nákupního portálu Heureka.cz Tomáš Braverman. Zavedení EET se na oblibě platebních metod v e-shopech projevilo hlavně u malých obchodníků.

„EET zasáhlo především ty úplně nejmenší hráče na trhu, u kterých investice do úprav e-shopu nedávala smysl,“ dodal výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška.

EET? Raději nic

Nejmenší on-line obchodníci raději možnost platby kartou, která se v EET eviduje, zrušili. Neevidují se například převody z účtu či dobírky, pokud je tržba prodejci zasílána na účet. Obliba dobírky stejně jako v posledních letech letos mírně klesla.

Dobírka patří k nejoblíbenějším platebním metodám v zemích střední a východní Evropy. Podle statistik přepravní společnosti DPD dokonce její význam u Čechů roste. „V západních zemích dobírku například téměř vůbec neznají a nákup bývá zaplacen bezhotovostně předem,“ uvedl generální ředitel DPD Miloš Malaník.

Dobírka je stále oblíbená

Podle Bravermana je zajímavé, že dobírka stále figuruje při objednávkách na mobilu. Při nákupech přes počítač je vidět větší obliba platby kartou. „Při mobilních nákupech zákazníci stále bojují s předsudky, a bojí se čísla karet zadávat. V tom je zatím na mobilu dobírka nepřekonaná,“ dodal Braverman.

Nejčastěji platí zákazníci kartou on-line za filmy, knihy, hry nebo za potraviny. Kartou je u tohoto sortimentu zaplacena průměrně každá pátá objednávka. Zboží nižší hodnoty zákazníci obvykle platí při převzetí, snaží se tak vyhnout platbě poštovného.

Češi letos utratí v internetových obchodech rekordních zhruba 115 miliard korun, meziročně o pětinu víc. Podíl tuzemské e-commerce na celkovém maloobchodu dosáhne téměř 11 procent, očekává Asociace pro elektronickou komerci.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
MÁSLOVÝ KVÍZ: Kolik mléka nadojí stračena? A jaké máslo dát do čaje?

Ačkoli se teď řeší hlavně cena, kolem másla se najde spousta jiných faktů a zajímavostí. Vyzkoušejte si, co o této základní potravině víte.  celý článek

Ilustrační fotografie
PŘEHLEDNĚ: Půjčíme vám, vábí strany rodiny s dětmi. Na důchodce myslí také

V příštím volebním období se mohou na vyšší příjmy od státu těšit rodiny s více dětmi a těžce pracující lidé zřejmě budou moci odejít dřív do důchodu, a to bez...  celý článek

Cenu čtenářů MF DNES a iDNES.cz za Nejlepší podnikatelský příběh roku 2016...
Rodí se další podnikatelský příběh. Pomozte nám ho najít

Součástí soutěže EY Podnikatel roku bude i v novém ročníku cena pro nejlepší podnikatelský příběh, o které rozhodují čtenáři iDNES.cz a MF DNES. Nominovat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.