Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legendární tramvaje v Káhiře končí. Pomalé rozbité vozy nahradí metro

  20:06aktualizováno  20:06
Dlouhá éra tramvajové dopravy v hlavním městě Egypta spěje ke konci. V Káhiře už zůstala poslední linka, kterou využívá minimum lidí. Cestující si stěžují, že tramvaje jsou pomalé a ve špatném technickém stavu. Egyptská megalopole, která má dlouhodobě problémy s dopravou, se nyní zaměřuje na rozšíření metra.

Podle webu Al Shorfa.com se první tramvaje objevily v Káhiře už na konci 19. století. Nejpopulárnější byly v 60. a 70. letech 20. století, kdy jezdily ve všech významných čtvrtích města. Když se Káhira po roce 2000 rozšířila na východ, tramvaje pro místní často představovaly jedinou možnost přepravy.

V současné době ale jezdí už jen ve východní čtvrti Heliopolis. Když tam letos v květnu otevřeli metro, tři tramvajové linky byly zrušeny. Ta poslední měří osm kilometrů a očekává se i její zavření. Egyptská vláda plánuje posílit metro a během pár let vyřadit z provozu všechny současné tramvaje. 

Jízdenka na tramvaj stojí půl egyptské libry (v přepočtu 1,5 koruny), takže je to nejlevnější doprava v Káhiře. Přesto v nich nejezdí moc lidí. Jezdí totiž velmi pomalu a není na ně spoleh. Kvůli poruše velmi často vůbec nevyjedou.

Dopravní úřad se o tramvaje nestará dobře, tvrdí cestující

Mnozí stoupenci elektrické dopravy z toho viní vedení města. „Dřív byly tramvaje spolehlivé a vždy jezdily načas,“ řekl řidič Ramadan Aly reportérovi agentury Reuters. V tu dobu byla síť spravována místní společností, která také vedla výstavbu Heliopolisu.

Ramadan si stěžuje, že dnes jsou tramvaje rezavé a rozpadají se. Obviňuje z toho Dopravní úřad v Káhiře, který síť spravuje od roku 1992. „Mají nedostatek náhradních dílů. A tak na funkční tramvaje používají jen staré díly z těch nefunkčních,“ dodává. V hlavní garáži jsou zaparkovány tucty nevyužitých vozů.

Někteří z místních na tramvaje i přes současné potíže stále nedají dopustit. „Je to dobrý způsob dopravy. Má vždy volnou cestu a je nejlevnější. A nezatěžuje životní prostředí, protože užívá elektřinu,“ říká Shaimma Khalilová.

Tramvaje se do ulic Káhiry v budoucnu možná zase vrátí. V současné době totiž probíhá výzkum, zda by bylo možné otevřít nové modernější linky.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Rakušané se bouří proti německému mýtnému, podají žalobu u EU

Rakousko podá u Soudního dvora Evropské unie žalobu kvůli plánovanému zavedení mýtného pro osobní automobily v Německu. Oznámil to rakouský ministr dopravy...  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.