Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Electroworld lákají malá města

  1:00aktualizováno  1:00
Electroworld, síť obchodů s elektronikou, zvažuje novou strategii, jak proniknout do menších měst. Firma chce spolupracovat s menšími obchodníky formou takzvané frančízy. Obchůdek by nesl nápis Electroworld, odváděl by mu procenta z tržeb, ale o provoz by se staral majitel.

Milan Růžička, šéf Electroworldu pro střední Evropu. | foto: David PortMF DNES

„Uzavřeli bychom s prodejcem smlouvu a dodávali mu naše zboží,“ popisuje nové plány v rozhovoru pro MF DNES šéf Electroworldu pro střední Evropu Milan Růžička.

Podobný koncept je podle něho úspěšný i v severských státech. V Česku si však Electroworld chce nejprve otestovat, jestli budou mít malí obchodníci o podobnou věc zájem.

Menší města budou v příštích letech v hledáčku všech obchodníků, protože v těch velkých už začíná být příliš těsno. Se supermarkety se do malých měst chystají Tesco a Spar, ale i prodejce oděvů C&A.

Electro World leták

Nakupujete rádi v prodejnách Electro World? Všechny aktuální letáky Electro World a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

V elektru zatím menším městům vládnou nezávislí prodejci, případně obchody Euronics a Okay. Electroworld má dnes v Česku osm obchodů od Prahy, Brna po nejmenší v Táboře. Tamní prodejna má dva tisíce metrů čtverečních a je zhruba poloviční proti prvnímu obchodu v Praze na Zličíně.

„Menší obchody než v Táboře neplánujeme,“ říká Růžička. Rozhodující je, aby v dosahu Electroworldu žilo sto tisíc lidí, ať už ve městě nebo v okolí. Nové obchody chystá firma podle Růžičky otevřít na podzim v Plzni a Karlových Varech, v obou případech vedle Teska.

„Cíl je mít tady dvacet až pětadvacet obchodů a 15 až 20 procent trhu,“ říká Růžička.

Nespí však ani konkurence. Datart, který má dnes devatenáct prodejen, podle svého šéfa Pavla Slámy otevře novou prodejnu v Hradci Králové, kde se dostal do centra Futurum namísto zrušeného bowlingu, a zkoumá České Budějovice.

„Menší města zatím neplánujeme,“ říká Sláma s tím, že prostor v těch větších ještě je. Jejich prodejny jsou menší než ty Electroworldu, odpovídají zhruba té nejmenší v Táboře.

Internet obsazen
Po prosincovém spuštění internetového obchodu Datartu rozjel letos koncem června prodej na síti i Electroworld. Za čtyři týdny se přes internet prodalo zboží za více než milion korun, a to podle Růžičky zatím bez jakékoli reklamy.

Do internetového obchodu nově zájemce nicméně svádí rovnou webová stránka firmy naskakující po vyhledání Electroworldu. Zjistit, kde má firma kamennou prodejnu, si naopak vyžádá delší hledání.

Electroworld má kromě svého vlastního on-line obchodu ještě další zastoupení na internetu. Mateřská firma DSG International před měsícem koupila dvoutřetinový podíl ve společnosti provozující internetový obchod Pixmania.com. Ten je čilý i v Česku, přičemž se zaměřuje hlavně na fotoaparáty, kamery, televize a počítače.

„Teď už v Česku žádného internetového obchodníka kupovat nechceme,“ dodává Růžička.

Růžička, který do čela Electroworldu nastoupil před rokem, chystá i další změny. „Rozšiřujeme se o nový sortiment, který se k nám hodí,“ říká.

Vedle ledniček, praček, televizí a fotoaparátů do prodejen přibudou pánve, skleničky, talíře a další kuchyňské zboží, elektronické hračky, časopisy a odborné knihy.
První změny už jsou k vidění v Electroworldu na Černém Mostě, kde se právě první prodejna upravuje.

Součástí obchodů bude i kuchyňské studio Gorenje a počítačová buňka chystaná ve spolupráci s Microsoftem a Intelem. Do Vánoc se upraví i zbývající Electroworldy.

„Máme obří prodejny a metry je třeba využít,“ říká Růžička k tomu, proč se pouští do novinek i z oblasti mimo elektroniku.

Jak zvýšit tržby
Od změny si slibuje i vyšší zisk, protože elektronika není jednoduchý byznys. Nejenže v něm panuje ostrá konkurence, ale navíc jde o obor, kde ceny starších modelů kvůli neustálému vylepšování přístrojů rychle klesají.

Tržby se tak příliš nehýbou a velké obchody je mohou zvyšovat jen expanzí. Ta však něco stojí, takže Electroworld zatím nevydělával. K dubnu loňského roku měl nahromaděnou ztrátu přes půl miliardy při tržbách 2,3 miliardy.

„Z roku na rok došlo ke zlepšení v řádu desítek milionů korun,“ říká po svém ročním působení ve firmě Růžička. Přivést firmu k zisku bylo jedním z jeho hlavních úkolů. Přesné výsledky však prozradit nechce.




Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...



Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Šikana prodejců Hyundai pokračuje. Dealerům vadí nereálné podmínky

Prodejci vozů Hyundai zuří. Naštvaly je nové smlouvy. Ilustrační snímek

Prodejní síť automobilky Hyundai zřejmě čeká další masivní odchod dealerů. První vlna postihla české zastoupení...

Tesco vyvíjí novou značku. Cenově se chce vyrovnat Lidlu

(Ilustrační snímek)

Skupina Tesco chce vyvinout samostatnou značku, díky které by se svými cenami přiblížila velkým konkurentům, jaké...

Škoda nabízí odborářům růst platů o 15 procent a pravidelné bonusy

K obdobným protestům se odbory a zaměstnanci naposledy uchýlili ještě před...

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v kolektivním vyjednávání s odbory nabídla růst mezd o 15 procent během 27...

Najdete na iDNES.cz