Diskuze
Do dvou let zaplaví Evropu třikrát tolik modelů elektroaut než doposud
Děkujeme za pochopení.
V69í64t 73H72r37u73b94e67š
Vlastně nas může těšit, že se EU nezamilovala do technologie šlapacích aut.
J74a21n 57V57á31c61l95a87v14í37k
Stojí a padá to na ceně. Pokud nebude rozdíl od modelů se spalovacím motorem propastný, tak nebude o zákazníky nouze.
D12a71n20i77e57l 74N24o28s95k47a
Počet modelů možná, otázkou je počet automobilů jako takových...
J84o88s79e41f 98L17e26b17d31u69š60k58a
Tak modelů může být hafo. Ovšem dobíjení, aby trvalo pár minut jako tankování, to bude problém, každá taková nabíječka by musela mít vlastní elektrárnu. Zákony fyziky plánovačům v Bruseli totiž nic neříkají. Aby elektroauto ujelo 100 km, potřebuje kolem 15 až 20 kWh. Nabít tedy na dojezd 500 km, znamená dodat během 5 až 10 minut 75 až 100 kWh. A každý, jen malinko schopný žák základní školy umí spočítat jaký proud a napětí je třeba pro průchod 75 až 100 kWh během 5 až 10 minut. A navíc, jaký průměr drátu je k tomu potřeba. Hlavně pak auto za 52 milionů, a může být i 20x levnější, bude zcela jistě hitem sezóny, kdejaky důchodce s ním bude jezdit na nákupy a na hřbitov. Ekologové, vzpamatujte se.
J16o26s50e75f 77B17u63r19d64a
Tak je pravda, že na čekání na benzínce už čekat nemusím, stačí přijet domů, v garáži zasunout kabel do auta a ráno je zase nabito na další den.
Nepotřebuju kolem sebe na 330 dnů v roce veřejné nabíječky, když si vystačím se zásuvkou na 230V (a na delší cesty po republice si naplánuju cesty přes nabíječky, kterých je v ČR cca jedna na 10 elektromobilů). Odběr auta je míň než rychlovarná konvice nebo přímotop (tak svou elektrárnu nepotřebuju). A díky nočnímu proudu jezdím za 0,25Kč/km.
Ale chápu, že díky vyšší pořizovací ceně si to nedovolí každý vlastník bytu (sám bydlím v sídlišti).
Ať si každý spočítá, za jak dlouho se mu vrátí vyšší investice za dražší EV, než ekvivalentní se spalovací motorem.
A někomu se to nevyplatí, protože najede jen do 10.000/rok. Ale i tento řidič v koloně pojede radši za mnou, než za postarší TDI oktávkou s vytuněnými prvky :-)
P46e78t52r 29N25o26v96á71k
Fyzikální zákony neobejdete. Hustota energie ukozena v uhlovodicich je mnohem větší než hustota energie v bateriích.
D41u81š63a88n 96Š20ť81a80s12t59n28ý
Ano a proto ji využijeme na 17 procent a zbytek vyplýtváme ve formě odpadního tepla.
M50i58k72u51l27á40š 94S84l93o60v42á17k
Já bych si elektroauto koupil, jenže kde ho mám nabíjet, když by stálo před panelákem?
J29o78s38e78f 49L44e41b19d53u19š93k23a
Si hodíte prodlužku z okna. :-)
M27a66r97e82k 52J53a22n82e48č38k73a
Což o to, to klidně můžou, ale ono je zásadní rozdíl mezi slovem nabídka a poptávka
A36n34t88o30n40í12n 21S98v73o33b78o76d41a
až bude elektromobil do 500 000 Kč, uveze 2 lidi po státní silnici nebo po městě víc než 200 km, tak si ho jako druhé auto pořídíme, na dálnice auto máme, městské auto má již 11 let, takže je nejvyšší doba ho vyměnit, ale přejet elektromobilem Prahu a při zpáteční cestě dobíjet, to fakt není dobrá volba ( dnešní městské elektromobily)
J52a11n 62V25á86c40l15a63v57í14k
Ono třeba elektrické Citigo s tím dojezdem problém mít nebude, ale obecně je asi dobré změnit přístup a počítat s tím, že když auto stojí v garáži, tak se nabíjí.
L22e38o85p21o17l87d 94H56o70r90á15k
Tak je dobře, že někdo tu slepou vývojovou větev zkusí a řekne poctivě, že tudy, přátelé, ne. Elektroauta nejsou ekologická ani ekonomická.
V12l54a59d24i10m16í41r 19R29e89t48t88i66n39g50e90r
Ty elektroauta neslouží k jízdě. Bud' automobilky zaplatí pokuty EU (tedy daně) nebo vyrobí elektromobil. Takže logicky vyrobí elektromobil,ale nikdo nečeká, že se s tím bude jezdit. A dál budou všichni jezdit se spalovacími motory. Je to řešení za pokus administrativně ohnout trh automobilů.
J96o95s17e33f 20B77u29r76d90a
Máte pravdu, pro Vás elektromobil není, evidentně jste spokojený se svým vozem.
Ale že své zkušenosti Vás mohu ujistit, že ty elektromobily jezdí, nejen dnes, některé už i pár let a furt v pohodě.
Sám jsem si před měsícem a půl pořídil jeden takový ojetý, s 40.000km a baterie furt v pohodě. A důvodem nebyla teda ekologie, to nějak moc neřeším - neumím posoudit ani dopad výroby baterie, ani dopad těžby ropy za celou životnost provozu spalovacího auta.
Co posoudit umím, jsou pořizovací náklady a pak cena za provoz v palivu.
Ta u elektromobilu je za nabíjení desetinová a je tak jen otázkou jak moc jezdím, než se to vrátí.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...
Česko může být vzorem racionálního přístupu k závislostem, říká adiktolog
Oblast závislostí nepatří mezi priority, které by politici kandidující do nadcházejících voleb do...
Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa
Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...
Odpor místních je v Česku racionální. Města z výstavby průmyslu nic nemají
Odmítání výstavby nových podniků a výrobních hal a další infrastruktury je v Česku podpořený ještě...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!