Diskuze

Už za sedm let mohou být elektrovozy levnější než benzinové

Elektrická auta by mohla být do roku 2025 levnější než auta s benzinovým motorem - pokud budou pokračovat v poklesu ceny lithium-iontových baterií. Některé modely elektrovozů by dokonce už v roce 2024 mohly stát méně než vozy klasické.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PF

P59a77v97e35l 88F28r33y87č

23. 3. 2018 9:54

Počítám-li dobře, tak mi vychází potřebná energie pro elektromobily následovně:

1. spotřeba elektromobilu na 100 km (při 91% účinnosti) je cca. 16,35 kWh

2. počítejme ujetých 15.000 km za rok na jeden automobil, roční spotřeba na jeden automobil je 2,45 MWh

3. roční spotřeba vozového elektroparku ČR (při 5.000.000 aut a 50% výměně za elektromobily) je 6,1 GWh

4. roční výroba energie v ČR celkem je 85.000 GWh, podíl Temelinu je cca. 12.000 GWh

5. minimálně další blok v Temelíně jen pro potřeby dobíjení vozového parku elektromobilů při překlopení 50% a při konzervativním nájezdu 15.000 km/ročně a bez započítání aut z ciziny. To nevypadá na první pohled až tak hrozně.

Ale jaký bude dopad na životní prostředí z výroby baterií, jejich likvidace, recyklace?? Jaké budou náklady na distribuci elektřiny do odběrných míst?? A to jsem nepočítal potřebu energie z pohledu celé Evropy.

Tedy pokud vezmu v potaz, že ne každá země v Evropě je ve výrobě elektrické energie soběstačná. A pokud navíc zohledníme fakt, že bude růst tlak na výrobu elektrické energie ze stabilních zdrojů z důvody kompenzace výkyvů z fotovoltaik a větrných elektráren. A ještě zohlednit růst spotřeby domácností a průmyslu.

Takže 2 nové bloky v Temelíně jsou potřeba minimálně ve výhledu 20-30 let.

0 0
možnosti
VM

Samotná výroba energie problém není. V současné době se energetici modlí, aby nedošlo k blackoutu, při každém větru, kdy dochází ke zvýšení produkce německých větrných elektráren - neboť pro současnou přenosovou soustavu je nemožné zvýšit přenosy o pouhé jednotky procent, a hrozí kolapsem.

Rychlonabíjecí stanice mají příkon jako menší panelákové sídliště - dokud máme jednu v Praze a jednu někde u D1 u Humpolce, tak je to OK, ale při větším rozšíření by nebylo odkud na ně brát energii.

1 0
možnosti
PF

P36a64v88e90l 88F24r82y92č

23. 3. 2018 10:23

to přesně si při nárůstu počtu elektromobilů myslím taky

a ohledně fotovoltaik na polích a větrníků, tak to nejsem příznivec už vůbec. fotovoltaiky na střechy...proč ne, ale velké parky považuju za totální blbost

0 0
možnosti
MG

M43i39r70e51k 53G14a84j24e74r

23. 3. 2018 16:15

To ovsem znamena, ze elektroauta vyresi problem prebytku německých větrných elektráren. Proste ji hned v Nemecku spotrebuji na levne nabijeni aut.Vsichni budou mit "plnou", protoze to v tu dobu bude skoro zadarmo.

0 0
možnosti
MS

To právě asi moc nepomůže. Jde o to, že tu vyrobenou elektřinu musíte nějak dopravit k té nabíječce. A jak už pan Medek píše, je právě problém v tom navýšení přenosu. Prostě by se musely nejprve natáhnou nové, silnější dráty, trafačky atd., což jsou kilometry a kilometry kvalitních silných kabelů. A to je takový balík peněz, že se vám o tom ani nezdá.

0 0
možnosti
JP

To je teorie. Praxe je takova ze zasadne nejvic fouka, kdyz to neni potreba ;)

Nebo budou nemcum vyhlasovat vetrny alarm a v noci budou skakat z posteli a vyjizdet auta, aby je mohli zase dobijet?

0 0
možnosti
MS

A čistý export elektrické energie ČR činí zhruba 10 TWh/rok.

1 0
možnosti
PF

P45a77v54e47l 62F73r82y84č

23. 3. 2018 14:49

Což znamená, že někdo v Evropě vyrábí méně a stejně se napříč Evropou musí dodatečné zdroje energie dostavět.

Jen to znamená, že ČR bude méně vydělávat na exportu a bude více vydělávat interně.

Ale s ohledem na nestabilní výrobu z fotovoltaik a větrníků a k tomu obecný růst spotřeby v ČR a přidejme ty elektroauta, tak přebytek zmizí a stejně musíme dostavět.

0 0
možnosti
MG

M40i42r81e77k 44G67a57j95e63r

23. 3. 2018 16:17

Naopak ta elektroauta vyrovnaji poptavku s nestabilni nabidkou elektriny. Dokonce nebude potreba nic dostavet. Pokud by se zdroje stavely, tak jen kvuli tomu exportu.

0 0
možnosti
VP

Elektroaut je v současné době cca 1% obecně a státy které je protěžují na úkor "klasických" aut mají problémy už teď. Tvrzení že něco "vyrovnávají" je docela legrační.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon

28. března 2024  19:41

Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...

Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem

28. března 2024  18:51

V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...

Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují

28. března 2024

Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!