Diskuze
Už za sedm let mohou být elektrovozy levnější než benzinové
Děkujeme za pochopení.
P59a77v97e35l 88F28r33y87č
Počítám-li dobře, tak mi vychází potřebná energie pro elektromobily následovně:
1. spotřeba elektromobilu na 100 km (při 91% účinnosti) je cca. 16,35 kWh
2. počítejme ujetých 15.000 km za rok na jeden automobil, roční spotřeba na jeden automobil je 2,45 MWh
3. roční spotřeba vozového elektroparku ČR (při 5.000.000 aut a 50% výměně za elektromobily) je 6,1 GWh
4. roční výroba energie v ČR celkem je 85.000 GWh, podíl Temelinu je cca. 12.000 GWh
5. minimálně další blok v Temelíně jen pro potřeby dobíjení vozového parku elektromobilů při překlopení 50% a při konzervativním nájezdu 15.000 km/ročně a bez započítání aut z ciziny. To nevypadá na první pohled až tak hrozně.
Ale jaký bude dopad na životní prostředí z výroby baterií, jejich likvidace, recyklace?? Jaké budou náklady na distribuci elektřiny do odběrných míst?? A to jsem nepočítal potřebu energie z pohledu celé Evropy.
Tedy pokud vezmu v potaz, že ne každá země v Evropě je ve výrobě elektrické energie soběstačná. A pokud navíc zohledníme fakt, že bude růst tlak na výrobu elektrické energie ze stabilních zdrojů z důvody kompenzace výkyvů z fotovoltaik a větrných elektráren. A ještě zohlednit růst spotřeby domácností a průmyslu.
Takže 2 nové bloky v Temelíně jsou potřeba minimálně ve výhledu 20-30 let.
V66á81c85l83a60v 53M88e56d26e59k
Samotná výroba energie problém není. V současné době se energetici modlí, aby nedošlo k blackoutu, při každém větru, kdy dochází ke zvýšení produkce německých větrných elektráren - neboť pro současnou přenosovou soustavu je nemožné zvýšit přenosy o pouhé jednotky procent, a hrozí kolapsem.
Rychlonabíjecí stanice mají příkon jako menší panelákové sídliště - dokud máme jednu v Praze a jednu někde u D1 u Humpolce, tak je to OK, ale při větším rozšíření by nebylo odkud na ně brát energii.
P36a64v88e90l 88F24r82y92č
to přesně si při nárůstu počtu elektromobilů myslím taky
a ohledně fotovoltaik na polích a větrníků, tak to nejsem příznivec už vůbec. fotovoltaiky na střechy...proč ne, ale velké parky považuju za totální blbost
M43i39r70e51k 53G14a84j24e74r
To ovsem znamena, ze elektroauta vyresi problem prebytku německých větrných elektráren. Proste ji hned v Nemecku spotrebuji na levne nabijeni aut.Vsichni budou mit "plnou", protoze to v tu dobu bude skoro zadarmo.
M43i19l62o84š 53S78e58t58í16k
To právě asi moc nepomůže. Jde o to, že tu vyrobenou elektřinu musíte nějak dopravit k té nabíječce. A jak už pan Medek píše, je právě problém v tom navýšení přenosu. Prostě by se musely nejprve natáhnou nové, silnější dráty, trafačky atd., což jsou kilometry a kilometry kvalitních silných kabelů. A to je takový balík peněz, že se vám o tom ani nezdá.
J46a47n 34P85š43e16n24i23č41k45a
To je teorie. Praxe je takova ze zasadne nejvic fouka, kdyz to neni potreba ;)
Nebo budou nemcum vyhlasovat vetrny alarm a v noci budou skakat z posteli a vyjizdet auta, aby je mohli zase dobijet?
M67i88r82o51s94l83a92v 27S24u37c80h97y
A čistý export elektrické energie ČR činí zhruba 10 TWh/rok.
P45a77v54e47l 62F73r82y84č
Což znamená, že někdo v Evropě vyrábí méně a stejně se napříč Evropou musí dodatečné zdroje energie dostavět.
Jen to znamená, že ČR bude méně vydělávat na exportu a bude více vydělávat interně.
Ale s ohledem na nestabilní výrobu z fotovoltaik a větrníků a k tomu obecný růst spotřeby v ČR a přidejme ty elektroauta, tak přebytek zmizí a stejně musíme dostavět.
M40i42r81e77k 44G67a57j95e63r
Naopak ta elektroauta vyrovnaji poptavku s nestabilni nabidkou elektriny. Dokonce nebude potreba nic dostavet. Pokud by se zdroje stavely, tak jen kvuli tomu exportu.
V36á40c71l49a66v 16P54o35u21s89t69k84a
Elektroaut je v současné době cca 1% obecně a státy které je protěžují na úkor "klasických" aut mají problémy už teď. Tvrzení že něco "vyrovnávají" je docela legrační.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza
Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Ovocnářům hrozí bankroty. Mrazy ceny určitě ovlivní, hlavně jablek, říká jejich šéf
Pěstitelům ovoce hrozí kvůli mrazům bankroty, říká předseda Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík....
České dráhy vydělaly téměř čtyři miliardy korun. Tahounem byla osobní doprava
Státem vlastněné České dráhy dosáhly v loňském roce hrubého zisku 3,8 miliardy. Na rozdíl od...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!