Diskuze
Už za sedm let mohou být elektrovozy levnější než benzinové
Děkujeme za pochopení.
P59a77v97e35l 88F28r33y87č
Počítám-li dobře, tak mi vychází potřebná energie pro elektromobily následovně:
1. spotřeba elektromobilu na 100 km (při 91% účinnosti) je cca. 16,35 kWh
2. počítejme ujetých 15.000 km za rok na jeden automobil, roční spotřeba na jeden automobil je 2,45 MWh
3. roční spotřeba vozového elektroparku ČR (při 5.000.000 aut a 50% výměně za elektromobily) je 6,1 GWh
4. roční výroba energie v ČR celkem je 85.000 GWh, podíl Temelinu je cca. 12.000 GWh
5. minimálně další blok v Temelíně jen pro potřeby dobíjení vozového parku elektromobilů při překlopení 50% a při konzervativním nájezdu 15.000 km/ročně a bez započítání aut z ciziny. To nevypadá na první pohled až tak hrozně.
Ale jaký bude dopad na životní prostředí z výroby baterií, jejich likvidace, recyklace?? Jaké budou náklady na distribuci elektřiny do odběrných míst?? A to jsem nepočítal potřebu energie z pohledu celé Evropy.
Tedy pokud vezmu v potaz, že ne každá země v Evropě je ve výrobě elektrické energie soběstačná. A pokud navíc zohledníme fakt, že bude růst tlak na výrobu elektrické energie ze stabilních zdrojů z důvody kompenzace výkyvů z fotovoltaik a větrných elektráren. A ještě zohlednit růst spotřeby domácností a průmyslu.
Takže 2 nové bloky v Temelíně jsou potřeba minimálně ve výhledu 20-30 let.
V66á81c85l83a60v 53M88e56d26e59k
Samotná výroba energie problém není. V současné době se energetici modlí, aby nedošlo k blackoutu, při každém větru, kdy dochází ke zvýšení produkce německých větrných elektráren - neboť pro současnou přenosovou soustavu je nemožné zvýšit přenosy o pouhé jednotky procent, a hrozí kolapsem.
Rychlonabíjecí stanice mají příkon jako menší panelákové sídliště - dokud máme jednu v Praze a jednu někde u D1 u Humpolce, tak je to OK, ale při větším rozšíření by nebylo odkud na ně brát energii.
P36a64v88e90l 88F24r82y92č
to přesně si při nárůstu počtu elektromobilů myslím taky
a ohledně fotovoltaik na polích a větrníků, tak to nejsem příznivec už vůbec. fotovoltaiky na střechy...proč ne, ale velké parky považuju za totální blbost
M43i39r70e51k 53G14a84j24e74r
To ovsem znamena, ze elektroauta vyresi problem prebytku německých větrných elektráren. Proste ji hned v Nemecku spotrebuji na levne nabijeni aut.Vsichni budou mit "plnou", protoze to v tu dobu bude skoro zadarmo.
M43i19l62o84š 53S78e58t58í16k
To právě asi moc nepomůže. Jde o to, že tu vyrobenou elektřinu musíte nějak dopravit k té nabíječce. A jak už pan Medek píše, je právě problém v tom navýšení přenosu. Prostě by se musely nejprve natáhnou nové, silnější dráty, trafačky atd., což jsou kilometry a kilometry kvalitních silných kabelů. A to je takový balík peněz, že se vám o tom ani nezdá.
J46a47n 34P85š43e16n24i23č41k45a
To je teorie. Praxe je takova ze zasadne nejvic fouka, kdyz to neni potreba ;)
Nebo budou nemcum vyhlasovat vetrny alarm a v noci budou skakat z posteli a vyjizdet auta, aby je mohli zase dobijet?
M67i88r82o51s94l83a92v 27S24u37c80h97y
A čistý export elektrické energie ČR činí zhruba 10 TWh/rok.
P45a77v54e47l 62F73r82y84č
Což znamená, že někdo v Evropě vyrábí méně a stejně se napříč Evropou musí dodatečné zdroje energie dostavět.
Jen to znamená, že ČR bude méně vydělávat na exportu a bude více vydělávat interně.
Ale s ohledem na nestabilní výrobu z fotovoltaik a větrníků a k tomu obecný růst spotřeby v ČR a přidejme ty elektroauta, tak přebytek zmizí a stejně musíme dostavět.
M40i42r81e77k 44G67a57j95e63r
Naopak ta elektroauta vyrovnaji poptavku s nestabilni nabidkou elektriny. Dokonce nebude potreba nic dostavet. Pokud by se zdroje stavely, tak jen kvuli tomu exportu.
V36á40c71l49a66v 16P54o35u21s89t69k84a
Elektroaut je v současné době cca 1% obecně a státy které je protěžují na úkor "klasických" aut mají problémy už teď. Tvrzení že něco "vyrovnávají" je docela legrační.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Každý je vítěz. Hra pomáhá nakrmit chudé Bangladéšany a baví sociální sítě
Obyvatele Bangladéše trápí vysoké ceny potravin, které si kvůli inflaci nemohou dovolit. Přesto...
Letiště v Česku odbavila o třetinu víc pasažérů. Většinu z nich z Ruzyně
Letiště v Česku loni odbavila téměř 15 milionů cestujících, meziročně zhruba o 29 procent více, ale...
Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém
Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...
Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta
Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...