Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Emisní aféra Volkswagen

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 23. září 2015 do 11:30

OTÁZKA: Dá se problém chápat tak, že VW (+ostatní) pouze optimalizovali křivku generování emisí pro daný režim, která má odpovídat co nejvíce reálnému provozu (a také testu?) Pak je to ale právně ok, tak proč si šéf VW sype popel na hlavu a likviduje šance v soudním sporu. Každému je jasné, že množství spalin je úplně jiné, když pojedu na jedničku a plný plyn (což Američané v Evropě někdy dělají nezvyklí na manuální převodovku v půjčovně), než když budu dodržovat optimální křivku výkonu motoru - je to přece spalovací motor, ne elektromotor a nemá všude stejnou charakteristiku. Tipl bych to spíše na průmyslovou špionáž, nebo odposlechy prostřednictvím NSA, viz zpráva která ta způsobila - kdo poskytl ICCT anonymní data? Konkrétně str. 17 http://www.theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_PEMS-study_diesel-cars_20141013.pdf Sponzorování této organizace je také nejasné. Vedení VW, kdy místo rizika odebrání licence pro rok 2016 pro USA raději zaplatí, to hlava nebere. Něco nám uniká. Radek
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se Vás zeptal na názor nesouvisející s kouzou emise. Zakoupil jsem nový vůz zn. Škoda Superb 2,0 TDI v roce 2006, záhy po skončení záruky v roce 2008, najeto cca 100 000 km se vinou hnací hřídelky olejového čerpadla zadřel motor. Jak jsem zjistil, těchto poruch u stejných modelů aut bylo hodně. Škodvka žádné svolávací akce neprováděla, přestože o problému s poruchou hřídelek olejových čerpadel u těchto typů vozidel věděla. Po opravě vozu se motor po ujetí dalších 180000 km, zdařel znovu, příčina stejná. Dotaz - Mám nárok na nějaké odškodnění i v případě, že se jedná o starší vozidlo - po záruce servisované mimo autorizované servisy. Zajímá mě Váš názor. Děkuji Ivan V. Ivan V.
OTÁZKA: Myslíte, že je rozumné nastavovat limity emisí tak přísné a nadále je zpřísňovat, jak je tomu nyní, když to vede především k tomu, že roste složitost a poruchovost a klesá životnost motorů? Přitom reálná spotřeba v provozu je dnes mnohdy vyšší, než byla například u "nesmrtelných" koncernových 1.9TDI s rotačním čerpadlem. Do toho se omezuje pohyb starších vozidel ve městech a daňově a dalšími umělými způsoby jsou řidiči nuceni "z ekologických důvodů" obměňovat vozový park za novější. Přitom mi přijde, že nejekologičtější je auto, které již bylo vyrobeno a není potřeba tedy vydávat mnoho energie a zdrojů na výrobu dalšího. Petr
OTÁZKA: Celé to vidím jako důsledek přemrštěných ekologických poýadavků. Kdy už si uvědomíme, že nám základní fyzikalní poučky říkají, že tzv. "globální oteplování" nemůže v žádním případě vést k tání ledovců? Kdy už si přiznáme, že ekologie je pouze modní náboženský směr a je třeba ho oddělit od reálného života, tak jako ostaní náboženství ? Jan Vokroj
OTÁZKA: Dobrý den, pokud bych měl vozidlo, kterého se aféra týká, má to nějaký vliv na záruku vozidla? Předem děkuji, Jan Teubner Jan T.
OTÁZKA: O tom, že SW řídicích jednotek umí poznat měřicí cykly a podle toho upravit pracovní režimy, si cvrlikají vrabci na střeše už několik let. Samozřejmě i v Evropě. Proč se to podle Vašeho názoru tak najednou provalilo a povede to k obdobnému šetření i zde? Josef Novák
OTÁZKA: Dobrý den. Domníváte se, že podobně tvrdě se bude nyní zasahovat i proti jiným výrobcům, pokud se prokáže, že i jiná auta "přepínají" při měřícím cyklu řídící jednotku do jiného režimu, než při běžné jízdě? Domnívám se, že je to zcela běžná věc a již mnoho let také veřejným tajemstvím, že jiným způsobem se emisní způsoby splnit nedají, a to jak u dieselových, tak i benzinových motorů, jejichž spotřebu a emise CO2 jsou automobilky také nuceny snižovat kvůli celkové kvótě emisí CO2 všech modelů dohromady. Martin Navrátil
OTÁZKA: Dobry den, maji tyto americke Blue TDI SCR? Pokud ne, tak da se splnit US norma bez SCR, nebo bude muset VW dodatecne SCR namontovat do vsech prodanych TDI? Kdy si myslite, ze v CR bude STK schopna merit kourivost 0.5-0.52 a odhalovat odstranene DPF a zaslepne EGR? Petr Stejskal
OTÁZKA: Zajímalo by mě, jak škodlivé vlastně emise NOx jsou. Zejména v souvislosti se 40 násobným překročením stanoveného limitu v USA. Pokud je totiž limit nastaven velice tvrdě, pak i 40 násobné překročení nemusí být zas až takový problém a naopak, pakliže jsou limity nastaveny benevolentně i dvojnásobné překročení může být vážný problém. Děkuji z odpověď. Břetislav Krůpa
OTÁZKA: Dobry den, soucasny tlak na emise je dlouhodobe velmi silny a politicky hodne podporovany. Ekologove a politici vyzaduji od automobilovych vyrobcu parametry o kterych PREDPOKLADAJI, ze v horizontu let budou schopni technologickym vyvojem dosahnout (normy se stanovuji s nekolikaletym predstihem). Politici hraji o hlasy volicu a automobilky o statni podporu/vyhody pri vyrobe ci prodejich v danych statech. Solarni energie je dost podobny priklad politicko-technickeho "pokroku". Proto se ptam: 1. Je to chyba automobilek nebo politiku, anebo obou stran, ze se z emisnich limitu stala nejen technologicka, ale i politicka hra? 2. Nestane se tedy, ze diky politice budeme nuceni kupovat neskutecne draha hybridni auta, ktera jsou vysoko na financni moznosti beznych obcanu a ktera casto, pri sve vyrobe, neprimo "vyprodukuji" vyssi skodlive emise ci maji jiny dopad na ekologii (vyroba baterii, atd.)? Libor Nevrkla
OTÁZKA: Dobrý den, Nepřijde vám, že celá tato "komedie" je poněkud zbytečná? Já se o auta zajímám třeba jen průmerně a to, že automobilky při testování emisí podvádějí mi bylo jasné i tak... Spíš bych ale místo tlaku na šéfa koncernu VW čekal, že se někdo zamyslí proč to tak asi dělaji všechny automobilky. Nebo vám přijdou normy EU co se týka motorů normální? Alex Novák
OTÁZKA: Dobrý den, ostatní automobilky zatím mlčí a k situaci se nijak nevyjadřují. Zcela jistě se nyní pozornost obrátí nejen na VW, ale také na ostatní automobilky a za pár měsíců budou hotová nezávislá měření pro většinu automobilek. Výsledek může být, že podobně šidí všichni, nebo (a to je asi pro VW horší), že šidil jen VW a ostatní se do limitů vešli bez podvodů a manipulací. Jaký je Váš názor na další vývoj? Děkuji, T. Tomáš
OTÁZKA: Dobrý den, kolik lidí z VW vědělo o tom, že je v autech software, který upravuje výsledky měření emisí? Kdo z VW rozhodl, že takový software budou používat? Josef
OTÁZKA: Dobrý den. Od kdy do kdy se tyto motory používaly ve Škodě Superb? Petr Kroupa
OTÁZKA: Dobrý den, naše firma vyrábí díly pro VW.......můžeme teoreticky přijít o práci toto kauzou? děkuji za odpověď. Pavel Pavel
OTÁZKA: Dobrý den, v čem je tedy přesně problém? Jsou údaje, které udává řídící jednotka falešné? Martin Volatil
OTÁZKA: Proč k tomu VW přistoupil? Opravdu jsou tak přísné normy a s těmi motory by v USA nepochodil, nebo jen chtěl vypadat v očích zákazníků lépe? A jaká je budoucnost emisních norem - pokud se ukáže že to obchází více automobilek. A skutečnost je jiná od laboratorního testování, nestojí za úvahu trochu pozměnit princip norem... Jestli nechceme něco, co v současné době nedokážeme udělat, nebo za hrozné peníze, že by auta stály výrazně více? Tomáš
OTÁZKA: Dobrý den, jak se na to přišlo?..kdo to odhalil? jsou nějaké podrobnější informace...děkuji za odpověď. Pavel Pavel
OTÁZKA: Chci odškodné za cinknutí VW Golf Plus 1,9TDI, jak postupovat? Jaroslav Komosný
OTÁZKA: Dobrý den. Co si myslíte o ostatních automobilkách ? Dá se předpokládat i u nich podobný problém ? Děkuji a přeji příjemný den. V.O. Vratislav Ondrák
OTÁZKA: Dobrý den, současná měření emisí, jsou normovaná, tedy říkají, při jakých podmínkách má mít automobil jaké množství emisí. Jedná se tedy vůbec o podvod, když tato podmínka byla splněna? Samotná měření už neodpovídají realitě, jak u emisí, tak i u spotřeby. Neměla by se spíš řešit otázka jak vůbec tyto věci měřit? Jan
OTÁZKA: Dobrý den, nemáte pocit, že jde spíše o snahu Američanů zlikvidovat konkurenci ? A není to od Američanů, kteří nepodepsali Kjotský protokol obrovské pokrytectví ? A poslední otázka : Myslíte , že jiné značky mají vše v pořádku ? Děkuji předem za odpověď S pozdravem Pavel A Pavel
OTÁZKA: Dobrý den přeji, zajímalo by mě prosím, zda aktuální aféra může mít natolik drtivý dopad na jednotlivé automobily, že by v ČR neprošly emisní kontrolou? Do jaké míry může tato záležitost ovlivnit tržní cenu ojetých VW, kterých se tato záležitost týká? Zdraví, DS Daniel S
OTÁZKA: Dobrý den, pokud se prokáže,že dopravdy šlo o podvod...co se stane s auty,které byly prodány ve světě,který se týkal tento problém? díky za odpověď Pavel Pavel
OTÁZKA: Dobrý den, zajímal by mě váš názor na přísnost emisních norem. Životní prostředí znečišťuje spousta jiných věcí. Např. dle tohoto článku - http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok - znečistí 15 největších nákladních lodí více než všechna auta na světě. David
OTÁZKA: Dobry den, myslite si, ze se toto tema prenese i na ostatni automobilove znacky, nejen z koncernu VW? Je preci verejnym tajemnstvim, ze se automobili testuji v ruznych ECO rezimech a rozpoznaji, ze jsou prave testovany. Zdravim z Mnichova Tomas
OTÁZKA: Dobrý den. Je možné, že tato aféra konečně nastartuje diskuzi o šíleně nastavených limitech CO2, NOx apod? Vždyť je jasné, že se jedná o v podstatě nesplnitelné cíle (za rozumných investic). Kromě stále nižších emisních limitů se mají navíc měnit pravidla pro testování spotřeby a emisí v EU, což je na jednu stranu rozumné, ale v kombinaci se stále přísnějšími limity v podstatě šílené. Nechápu, proč se pořád řeší automobily, když např. nákladní lodě vypouštění řádově více škodlivin, než všechny automobily dohromady. Díky za odpověď. David
OTÁZKA: Dobrý den, co si myslíte..je to jen špička ledovce VW...a dělají to ostatní automobilky také...? děkuji za odpověď Pavel Pavel
OTÁZKA: U jakých dalších věcí je možné, že automobilky podvádějí? Zákazník nemá prakticky možnost si zkontrolovat, zda to, co je na papíře deklarované, je skutečně pravda. Stanislav Novotný
OTÁZKA: dobrý den myslíte si, že bude ohrožena dividenda u akcií vw ? karel
OTÁZKA: Dobrý den, jedná se opravdu o jednání, které se dá směle označit za podvod, nebo je možné, že šlo o více či méně obhajitelnou snahu projít přes podmínky v mezích (vlastního) výkladu zákona? Pokud by šlo o vědomý podvod, jak by mohl výrobce spoléhat na to, že se na to nikdy nepřijde? Pavel
OTÁZKA: Dobrý den, jak velmi je ohrožena prestiž automibilky VW ve světě tímto skandálem. Díky za odpověď Pavel Pavel
OTÁZKA: Znamená instalace toho sw prohřešek vůči normě EURO (x)? Nebo je ten fígl v pořádku a norma je tak postavená, že si to mohli dovolit? Pokud ne, je to podvod a škodný je (mimo konkurenci, ale tam se to špatně vyčíslí) především stát, protože vybere menší daň (u nás silniční), bude Babiš žalovat VW taky? Mám pocit, že by to měla být povinnost správného hospodáře státní kasy. Libor
OTÁZKA: Prosím o Váš názor: všechny vozy v našem vozovém parku, mladší 5ti let, vykazují extrémní výkyvy spotřeby podle stylu jízdy. Mám na mysli násobky normované spotřeby. Je to dáno metodikou měření, kdy v měřicím režimu je snížený krouticí moment a při "honění" motor pak žere neomezeně? Děkuji. M. Milan
OTÁZKA: Dobrý den, může autobilka VW ztratit některé trhy ve světě tímto skandálem. Díky za odpověď Pavel Pavel
OTÁZKA: Je možné, že se na základě současné aféry upraví předpisy v EU a automobilky začnou uvádět skutečnou spotřebu založenou na měřeních, která budou více odpovídat reálnému provozu? Nelson
OTÁZKA: domníváte se, že současné kauza VW ukáže nakonec to, že podobnou cestou šli i jiní výrobci aut nebo je to jen "chytrý" vynález někoho v koncernu? děkuji JP Josef Prajsner
OTÁZKA: Dobrý den, myslíte si, že se může na podobný podvod s měřením emisí přijít i u jiných automobilek? Co by se dělo, pokud by takto podváděla většina automobilek? Petr
OTÁZKA: Dobrý den, může mít aféra ještě horší následky, jak pro automobilový trh tak pro samotnou automomilku VW. Může jí to zrujnovat. díky za odpověď Pavel
OTÁZKA: Nejedná se o cílenou likvidaci americké konkurence? Věřím, že podobně na tom budou i jiné (americké) automobilky. Martin
OTÁZKA: 1) Myslíte si a jak moc, že se kauza projeví na důvěře zákazníků ve značku VW v NAFTA regionu? 2) Co konkrétně pro značku znamená neplnění limitů v USA? Možný zákaz prodeje? 3) Které modely a roky výroby jsou konkrétně vyšetřovány? Karel Hadinec
OTÁZKA: Dobrý den, myslíte, že fixlovaly i jiné automobilky? Děkuji. Luboš Jančařík
OTÁZKA: Jak velký vliv může mít kauza VW pro dodavatele dílů? Libor
OTÁZKA: Myslite si, ze budem mat narok na vratenie auta ci penazi, pokial sa to tyka aj mojho modelu? Autom jazdim casto do nemecka a dany diesel som kupil prave pre ekologiu, ktoru deklarovali, a teraz, ak ma postretnu nejake obmedzenia pre falosne udaje, budem mat celkom problemy ... Fero
OTÁZKA: V rámci rozjetí USA byznysu s marketingově čistými diesely s úžasnými hodnotami emisí CO2 se Volkswagen pokoušel s relativně vysokokompresními motory plnícími Euro 5 (podle NEDC) podlézt emisní normu Tier2/Bin5, která stanovuje pro diesely 5x menší emise NOx než má Euro 5 a je tak dokonce ještě přísnější, než aktuální Euro 6. A to za pomocí LNT a první generace SCR. Není divu, že mu to bez jistých úprav software nevyšlo. Myslíte si v tomto kontextu, že auta (včetně tuzemské značky Škoda) s danými motory homologovaná podle NEDC jako Euro 5 nebudou tyto limity plnit? Osobně mi to přijde přitažené za vlasy a domnívám se, že za tím stojí jen a pouze honba za penězi dieselu chtivých amerických zákazníků v okamžiku, kdy nebyl ještě k dispozici emisně vyhovující EA288. Martin Kokeš
OTÁZKA: Dobrý den, myslíte, že se aféra reálně negativně dotkne i Škodovky? Pokud ano, jak? Děkuji, zdraví JK Jiří Kolínek
OTÁZKA: Dobry den, jak je to prosim s merenim emisi na STK? Odhali takova kontrola vyssi emise, nebo program ridici jednotky pozna i mereni pri STK a emise snizi? Ja mam pocit, ze cely system mereni emisi v CR vubec nefunguje. Po mestech jezdi velmi mnoho kouricich, relativne novych aut. Casto lide hromadne demontuji filtry pevnych castic, protoze jsou drahe. Pokud auto na STK nesplnuje hodnoty pri jeho uvedeni do provozu, a to se zde stalo, nemelo by projit merenim emisi. Jak to, ze prochazi? Mereni emisi na STK nema jasny proces, navic se meri bez zateze, tak k cemu to vubec je, kdyz ME u STK neodhali, ze ta auta nesplnuji parametry ktere maji ? Nemelo by vyznam merit na STK emise pod zatezi na valcich? A myslite si, ze kvuli ekonomickym dopadum hrozi prodej nektere znacky koncernu? Petr Sedivy
OTÁZKA: Dobrý den všem, zajímal by mě Vas názor zda se objevi "vytunění motoru" take u objemu 1,6l a 3l z pohledu konstrukcni podobnosti a mnozstvi emisi? A take, zda mohou byt takto "postizene" i aktualne vyrabene TDI motory? Dekuju za odpoved Petr

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.