Podle komisaře není úplně na místě legrace, kterou si obyvatelé starého kontinentu dělají z Američanů. Obezita je totiž nyní evropský problém, uvedl pro list Financial Times.
Kyprianou proto vyzvall potravinářské firmy, aby dobrovolně nepodnikly kroky k omezení reklamy na tyto výrobky. V opačném případě Evropská unie připraví zákony, které se postarají o to, aby propagování nezdravých jídel pro děti z Evropy zmizelo.
Podle komisaře je cesta, kdy potravinářské firmy od takové propagace upustí dobrovolně vhodnější, než nesmlouvavé zavedení nových zákonů. První reakce potravinářských firem byla "velmi povzbudivá," citoval komisaře internetový portál BBC.
"Pokud ale nedosáhneme uspokojivých výsledků, začneme legislativní proces," dodal Kyprianou, který doufá, že výsledky se dostaví koncem tohoto roku nebo na počátku příštího.
Srozumitelné nápisy
Komisař chce dosáhnout také toho, aby potravinářské společnosti označovaly své výrobky srozumitelně.
Měl by jim snadno rozumět i ten zákazník, který zrovna nemá doktorát z chemie, uvedl Kyprianou.
Sušenky bez reklam
Od propagace nezdravých jídel určených pro děti upustil minulý týden ve Spojených státech i potravinářský gigant Kraft Foods. Na nátlak organizací bojujících proti obezitě ukončí reklamu na sušenky Oreo a sladké nápoje pro děti.
"Obavy rodičů chápeme. Společnost Kraft Foods v budoucnosti již nebude propagovat v průběhu kreslených filmů a jiných dětských pořadů v televizi žádné vysoce kalorické výrobky," citovala ČTK pondělní prohlášení firmy.