"Je to pro českou dopravu dobrá zpráva, mám z ní radost, i když jsme byli vcelku přesvědčeni, že z Bruselu nemůže přijít jiné rozhodnutí," řekl k tomu ministr dopravy Aleš Řebíček.
České dráhy nyní mají asi 1 000 lokomotiv a 4 000 osobních vagonů, jejichž průměrné stáří přesahuje 20 let. Některé soupravy ale dávno překročily čtyřicítku.
Nové regionovy ve středočeském kraji
O modernizaci vlaků se České dráhy snaží už nyní. Od května začnou pravidelné spoje mezi Prahou a Rakovníkem a mezi Kladnem a Kralupy nad Vltavou zajišťovat dvě nové soupravy Regionova.
Ve Středočeském kraji se tak cestující budou setkávat už s pěti moderními regionálními vlaky, které vznikly kompletní přestavbou starších vozů řady 810. Se zastaralým vozovým parkem se snaží vypořádat i ČD Cargo. - čtěte Lokomotivy zvané Brejlovec se dočkají téměř miliardové opravy
Ministerstvo plánuje rychlovlaky
Další novinkou by mohly být vlaky dosahující rychlosti vyšší než 250 kilometrů v hodině. Touto myšlenkou se zaobírá ministerstvo dopravy. Plánuje stavbu nových vysokorychlostních tratí (VRT). První úseky by podle ministerstva mohly být hotové kolem roku 2020.
Prvním zprovozněným úsekem VRT na českém území má být tunel z Prahy do Berouna, ze kterého by rychlovlaky pokračovaly dále na Norimberk. Ministerstvo údajně zvažuje, že tunelem by jezdily i vlaky ve směru na Ústí nad Labem, Drážďany a Berlín. To má být druhá větev sítě vysokorychlostních železnic.