Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Euro: Úřad potvrdí Kapsche jako vítěze tendru na mýtné

  17:31aktualizováno  17:31
Šance na to, kdo vyjde vítězně z kauzy tendru na mýtné, jsou podle médií padesát na padesát. Hospodářské noviny minulý týden s odvolánímna blízký zdroj uvedly, že úřad rozhodne ve prospěch vyloučených firem. Nyní ale internetový portál Euro Online přinesl zprávu, že vítězem zůstane Kapsch.
Kauza mýtného se už brzy dočká rozuzlení. Ilustrační foto

Kauza mýtného se už brzy dočká rozuzlení. Ilustrační foto

Podle zdroje portálu Euro úřad podněty odmítne jako neodůvodněné. Úřad prý zamítne i nejdůležitější námitku, kterou podala společnost Autostrade.

Ta tvrdila, že stát požadoval "další kvalifikační kritéria" nad rámec zákona o veřejných zakázkách jako certifikáty o bezpečnosti práci  i vlivu na životní prostředí. Úřad ale dospěl k názoru, že stát takové požadavky mít mohl, píše Euro.

Minulý týden přitom přinesly Hospodářské noviny právě opačnou zprávu. Podle té úřad tendr na mýtné zruší. - více zde

Tuto informaci ale vzápětí popřel šéf úřadu Martin Pecina. Řekl, že ještě ve čtvrtek na úřad dorazily další dvě doplnění. "Čili dneska hovořit o tom, že v pondělí vydáme rozhodnutí, a případně jaké bude, je směšné a ten zdroj evidentně byl informován špatně," řekl Pecina Radiožurnálu.

Na úřad se obrátily dvě firmy: italská Autostrade a švýcarské konsorcium Mytia.

Nabídka Mytie byla ze čtyř podání úplně nejlevnější. Vyšla o sedm miliard lépe než návrh vítězného Kapsche. Tři firmy ze čtyř, kromě Autostrade a Mytie ještě konsorcium A-Way a AŽD, ale byly z řízení vyloučeny ještě před samotným rozhodnutím - převážně pro formální chyby podání.

Mýtné má začít na českých dá lnicích fungovat od leda příštího roku. Proto je nejvyšší čas, aby se podepsala smlouva a systém se začal budovat. Ministerstvo dopravy ale zatím žádnou smlouvu podepsat nesmí. To mu totiž zakázal antimonopolní úřad (více zde).  Nové výběrové řízení by trvalo měsíce.

Deník Final Word navíc upozornil na možný politický dopad celé kauzy. Je totiž možné, že v případě, že antimonopolní úřad tendr zruší, premiér Paroubek nahradí lidovecké ministry ve vládě. Lidovci v kabinetu mají tři křesla. Kromě ministra dopravy se jedná ještě o ministerstvo zahraničí a ministerstvo životního prostředí.

Zařízení na mýtné chtěli v Česku postavit a provozovat čtyři zájemci. Sdružení Mytia, které tvoří Ascom Fela s Damovem a ABD Group, nabídlo, že systém vybuduje a bude ho deset let provozovat za 15 miliard korun.

Společnost Autostrade určilo cenu na 17,5 miliardy a Kapsch na 22 miliardy korun. Nejvyšší cenu, 33,7 miliardy, navrhlo konsorcium A-Way a AŽD. Cena měla hrát při výběru vítěze 60procentní roli.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Lidé se snaží ušetřit za kouření, do cigaret balí doutníkový tabák
Tabák v „doutníkovém balení“ je levnější, stát na daních tratí stamiliony

Levné kouření láká a stát přichází o spotřební daň. Rozdíly ve zdanění tabáku v různých formách jsou i několikanásobné. Na trhu jsou například k mání doutníky,...  celý článek

Ilustrační foto
Vajec je tak málo, že se prodávají v aukcích. Zdraží až na 6 korun

Vejce v obchodech začínají zdražovat. V příštích týdnech může stát jedno vejce 5 až 6 korun. Na trhu je jich takový nedostatek, že producenti začali prodávat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.