Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Evropané se vyhýbají reklamě

  14:23aktualizováno  14:23
Evropany rozčiluje televizní reklama. Vyplynulo to z průzkumu, který provedla mediální síť CIA v devíti zemích starého kontinentu, zveřejněného v týdeníku Strategie. Pocit, že propagačních šotů se na televizní obrazovce objevuje víc než je zdrávo, mají tři Evropané ze čtyř. Každý druhý se potom snaží sledování reklamy vyhnout.

Přesycenost reklamními spoty pociťují lidé ve všech státech, méně si ji připouštějí jen Nizozemci. Malé rozdíly se ale najdou, rozpětí přesycenosti sahá od 70 do 85 procent populace, v České republice je to osmdesát procent.

Lidé stále častěji hledají nejrůznější způsoby jak se reklamnímu šotu vyhnout. Využívají osvědčených odchodů na toaletu nebo vaření kávy, moderní technika jim ale umožňuje i pohodlnější únik.

Inteligentní přijímače už jsou vybaveny zařízením, které na začátku reklamního bloku přepne na jiný kanál, a pak se zase vrátí zpátky ke sledovanému pořadu. Kdo tak "chytrý" televizor nemá, může využít podobně mocné zbraně - červeného knoflíku na dálkovém ovládání.

Inzerenti se musí zamyslet, jestli se proti tak silným zbraním vyplatí bojovat stále se zvyšujícím objemem reklamy.

Tendenci uniknout reklamě mají nejvíce Španělé (68 procent), následují je Němci a Francouzi, v obou případech jde o nadpoloviční počet diváků. V Česku se televizní reklamě vyhýbá polovina lidí. Vyšší podíl "vyhýbačů" je také v Itálii a Velké Británii.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Vánoční prémie budou, hlásí třetina firem. Většinou rozdají peníze

Výborná ekonomická kondice domácích podniků se před Vánocemi propíše i do kolonky mimořádné odměny na výplatních páskách. Třetina firem má už teď jasno, že je...  celý článek

Víčka, plastová, plast
Některé firmy už nekupují víčka na charitu. Zájem lidí nepolevuje

Některé společnosti v Česku končí s výkupem plastových víček či snižují jejich výkupní cenu. Jejich sbíráním lidé pomáhají zejména rodinám s handicapovanými...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Lidé kupují solární panely včetně baterií. Jistí se tak před blackouty

Zájem lidí o solární elektrárny na střechách nastartovaly peníze z dotačního programu Nová zelená úsporám. Zároveň roste obliba baterií, které umožňují...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.