Přesycenost reklamními spoty pociťují lidé ve všech státech, méně si ji připouštějí jen Nizozemci. Malé rozdíly se ale najdou, rozpětí přesycenosti sahá od 70 do 85 procent populace, v České republice je to osmdesát procent.
Lidé stále častěji hledají nejrůznější způsoby jak se reklamnímu šotu vyhnout. Využívají osvědčených odchodů na toaletu nebo vaření kávy, moderní technika jim ale umožňuje i pohodlnější únik.
Inteligentní přijímače už jsou vybaveny zařízením, které na začátku reklamního bloku přepne na jiný kanál, a pak se zase vrátí zpátky ke sledovanému pořadu. Kdo tak "chytrý" televizor nemá, může využít podobně mocné zbraně - červeného knoflíku na dálkovém ovládání.
Inzerenti se musí zamyslet, jestli se proti tak silným zbraním vyplatí bojovat stále se zvyšujícím objemem reklamy.
Tendenci uniknout reklamě mají nejvíce Španělé (68 procent), následují je Němci a Francouzi, v obou případech jde o nadpoloviční počet diváků. V Česku se televizní reklamě vyhýbá polovina lidí. Vyšší podíl "vyhýbačů" je také v Itálii a Velké Británii.