Výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike vlastní licenční práva na zboží barcelonského fotbalového klubu. Filmová společnost Universal vlastní práva na filmy jako Mimoni a Já, padouch. Sanrio je majitelem značky Hello Kitty.
Všechny tři patří mezi přední firmy poskytující licenční práva na značky a kontrolují používání obrázku nebo textu na různém zboží jako oblečení, obuv, tašky nebo hračky. Zboží je tak více atraktivní, často hlavně pro děti.
„Budeme zkoumat, zda licenční a distribuční praktiky těchto tří firem nebránily spotřebitelům v přístupu k širšímu výběru a lepším dohodám na jednotném trhu,“ uvedla v prohlášení evropské komisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová.
Pokud EK zjistí, že firmy porušovaly antimonopolní pravidla EU, může jim udělit pokutu ve výši až deseti procent jejich globálního ročního obratu, napsala agentura Reuters.