Filmová společnost Universal vlastní práva na filmy jako Mimoni a Já, padouch.

Filmová společnost Universal vlastní práva na filmy jako Mimoni a Já, padouch. | foto: CinemArt

Komise prošetřuje nedovolené kupčení se značkami FC Barcelona či Mimoni

  • 0
Evropská komise vyšetřuje americké společnosti Nike a Universal Studios a japonskou Sanrio kvůli jejich licenčním a distribučním praktikám. Komise chce zjistit, zda tyto firmy nelegálně nebránily obchodníkům prodávat zboží, na které jim poskytly licenci, přes hranice a po internetu v rámci Evropské unie. Firmy totiž vlastní hodnotné značky jako FC Barcelona nebo Mimoni.

Výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike vlastní licenční práva na zboží barcelonského fotbalového klubu. Filmová společnost Universal vlastní práva na filmy jako Mimoni a Já, padouch. Sanrio je majitelem značky Hello Kitty.

Všechny tři patří mezi přední firmy poskytující licenční práva na značky a kontrolují používání obrázku nebo textu na různém zboží jako oblečení, obuv, tašky nebo hračky. Zboží je tak více atraktivní, často hlavně pro děti.

„Budeme zkoumat, zda licenční a distribuční praktiky těchto tří firem nebránily spotřebitelům v přístupu k širšímu výběru a lepším dohodám na jednotném trhu,“ uvedla v prohlášení evropské komisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová.

Pokud EK zjistí, že firmy porušovaly antimonopolní pravidla EU, může jim udělit pokutu ve výši až deseti procent jejich globálního ročního obratu, napsala agentura Reuters.