Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Škoda boduje v Evropě s prodejem fabií a superbů. Roste zájem o SUV

  1:00aktualizováno  7:08
Poptávku po nových autech táhnou v Evropě čím dál více vozy kategorie SUV, za první čtvrtletí jejich prodeje stouply o 22 procent. Patrné to je i na žebříčku modelů vozů, které si letos v meziročním porovnání polepšily v prodejích. Verze Škoda Fabia a Superb zaznamenaly největší růst tržního podílu ve třídě malých a středních aut. Do kategorie SUV chce Škoda zasáhnout výrazněji modelem Kodiaq.

Hyundai Tucson | foto: Geneva International Motor Show

Žebříček sestavila společnost Jato Dynamics z dat o registracích nových vozů v celé Evropě. Za první čtvrtletí jsou mezi nimi i tři auta vyráběná v českých automobilkách.

Fenomén SUV vozů a velké poptávky po nich potvrzují data o modelech, které si nejvíce polepšily s tržním podílem. Na prvním místě je Hyundai Tucson vyráběný v Nošovicích, druhý je Renault Kadjar, rovněž SUV model. I na dalších místech se objevují vozy z této kategorie. Tucson je v žebříčku prodejů SUV aut už na třetím místě, dostal se před Volkswagen Tiguan či Ford Kuga.

Žebříček registrovaných nových vozů v Evropě.

Žebříček registrovaných nových vozů v Evropě.

Své zástupce v žebříčku největších skokanů má i automobilka Škoda Auto. Fabia zaznamenala největší růst tržního podílu ve třídě malých aut, stejně jako Superb ve střední třídě. Fabia se dostala i do první dvacítky nejprodávanějších modelů, kde má Škoda dlouhodobě Octavii. Škoda odpoví na zájem o SUV novým modelem Kodiaq (více čtěte zde).

Fotogalerie

Detailní statistiky ukazují, jak se postupně mění poptávka Evropanů po nových autech. Kategorie SUV vozů dosáhla v březnu už čtvrtinového podílu na celém trhu. I díky tomu si letos nejvíce polepšily Fiat a Renault s nabídkou nových modelů pro zákazníky toužící po těchto typech vozů.

Nedaří se naopak vozům MPV a nižší střední třídě, kde automobilky současně značně omezují svoji nabídku. Příkladem je Škoda, která po konci roomsterů segment MPV zcela vyklidila.

V prodejích v Evropě stále vede Volkswagen, nejprodávanějším modelem zůstává bezkonkurenčně VW Golf, jeho podíl na trhu ale lehce klesá. Jeho dva největší rivalové Ford Fiesta a Opel Corsa ztrácejí ještě více.

Vozy s největším růstem tržního podílu v Evropě
VůzMeziroční nárůst
1. Hyundai Tucson+ 0,98%
2. Renault Kadjar+ 0,84%
3. Suzuki Vitara+ 0,49%
4. Opel/ Vhall Karl/ Viva+ 0,49%
5. Fiat 500X+ 0,47%
6. Mercedes GLC+ 0,45%
7. Mazda CX-3+ 0,36%
8. BMW X1+ 0,29%
9. Opel/Vhall Astra+ 0,27%
10. Škoda Superb+ 0,24%
Zdroj: JATO Dynamics Limited
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vodní elektrárna
Liglass Trading zatím nechce zaplatit dohodnutých 807 milionů korun

Liglass Trading CZ zatím nechce zaplatit dohodnutých 37 milionů dolarů (v přepočtu asi 807 milionů korun). Kyrgyzská strana podle firmy zatajila problémy s...  celý článek

Jídlům vždy nelze upřít nejen dobrou chuť, ale i vysokou estetickou úroveň.
Šéfkuchař nechce být v průvodci Michelin, odmítl získané hvězdičky

Prestižní kulinářská cena v podobě hvězdiček v průvodci Michelin je snem každé dobré restaurace. Existují však i výjimky. Šéfkuchař jedné z oceněných...  celý článek

Prezident USA Donald Trump při projevu o strategii pro Afghánistán na základně...
Trump zakázal firmě podporované Čínou nákup amerického výrobce čipů

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa zablokovala akvizici firmy Lattice Semiconductor. Výrobce čipů a­ polovodičů z Oregonu se měl stát součástí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.