Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Evropští zákazníci VW mají smůlu, automobilka je odškodnit nehodlá

  19:30aktualizováno  19:30
Německý automobilový koncern Volkswagen nebude odškodňovat evropské zákazníky za skandál ohledně měření emisí. Americkým zákazníkům přitom odškodnění poskytuje. Společnost tak odmítla žádost Evropské komise, která odškodnění evropských zákazníků žádala.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Reuters

S návrhem na odškodnění přišla evropská komisařka Elžbieta Bieńkowská, automobilka k tomu však podle agentury Reuters nevidí žádný důvod.

Odškodnění svým zákazníkům v Severní Americe firma podle středečního sdělení vyplácí. Důvodem je, že se s tamními regulátory zatím nedohodla na tom, jak opravit vozy, kterých se skandál týká. Zákazníci budou tudíž muset na řešení čekat déle než v jiných zemích.

V USA Volkswagen nabídl každému z desítek tisíc majitelů dotčených vozů kompenzaci v hodnotě 1 000 dolarů (25 000 Kč), aby získal zpět jejich důvěru. Šéf Volkswagenu Matthias Müller navíc tento měsíc nevyloučil, že společnost odkoupí některá auta, jichž se v USA problém týká.

Eurokomisařka pro vnitřní trh, průmysl a podnikání Bieńkowská minulý týden poslala Müllerovi dopis se seznamem požadavků. Podle něj by měl Müller uvažovat o kompenzaci pro majitele dotčených vozů v Evropě.

„V Evropě se soustředíme na průběh opravy a servisu,“ uvedla automobilka po schůzce, které se v Bruselu zúčastnila Bieńkowská a Müller. „Situace v USA a Kanadě není automaticky srovnatelná s jinými trhy na světě... Proto tento krok nemůže být jednoduše na jiných trzích zaveden,“ uvedla firma.

Evropská komise ve svém prohlášení po setkání uvedla, že eurokomisařka automobilovou skupinu znovu vybídla, aby uvažovala o adekvátním způsobu odškodnění.

Americké ministerstvo spravedlnosti tento měsíc podalo na Volkswagen civilní žalobu za to, že firma do téměř 600 000 naftových vozů v USA instalovala zařízení, které umožňovalo skrývat při testech emisí vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku.

Volkswagen již dříve přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Skandál se týká i 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Autoři: ,



Nejčtenější

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...



Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Kazítka jsou jako yetti. Všichni o nich mluví, nikdo je neviděl, říká odborník

Politici jsou schopni prodloužit zákonnou záruční dobu, obává se Radek...

V hlavách bruselských úředníků se rodí legislativa, která může výrobcům spotřebičů pořádně zatopit. Chtějí prodloužit...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Rwanda nemá pořádné silnice, ale stává se světovou laboratoří dronů

Drony ve Rwandě nahradily auta a rozváží krev.

Ve Rwandě, kde jsou některé kouty odříznuté od zbytku světa, závisí život některých lidí na včasné lékařské pomoci. Tu...

Olivový olej bude levnější. Tvrdí to světová olejová jednička Deoleo

(Ilustrační snímek)

Milovníci olivového oleje mohou konečně přestat sbírat slevové poukázky. Po třech letech zvýšených cen by „tekuté...

Žák přerůstá učitele. Čínský Facebook roste a dohání svůj americký vzor

WeChat - ilustrační snímek

Největší sociální síť světa se brzy dočká rovnocenného konkurenta. Čínský technologický gigant Tencent, který provozuje...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.