„S negativními dopady pandemie Covid 19 se RegioJet chce vypořádat dalším růstem a investicemi,“ uvedla v tiskové zprávě společnost. První linka, do které bude firma nalije peníze, za které z osmdesáti procent ručí státní Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP), bude spojení z Česka na Ukrajinu přes Polsko. Její spuštění je předběžně naplánováno na začátek příštího roku. Dále počítáme s provozem sezonních spojů do Chorvatska a s rozvojem dalších linek v regionu střední Evropy v horizontu dalších cca 15 až 18 měsíců,“ řekl MF DNES mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.
Zmiňované spojení do Chorvatska spustil dopravce už letos v létě, kdy využil výpadek v letecké dopravě ke spuštění sezonní železniční linky pro dopravu výletníků do letovisek u Jaderského moře. Pro linku na Ukrajinu společnost zakoupila nově jedenáct vagonů, další vozidla budou podle Ondrůje následovat. Firma plánuje jak nákup klasických vozů pro dálkovou dopravu, tak i vozů lůžkových pro noční vlaky. Zkrátka nepřijdou ani autobusové linky. Obnovu autobusů ale bude společnost platit z jiných finančních zdrojů.
Možnost dojednat si u bank úvěr se státní garancí umožnil dopravcům změnou zákona ministr průmyslu a zároveň dopravy Karel Havlíček letos v červenci. Reagoval tím na požadavky letecké společnosti SmartWings, která se kvůli karanténě a výpadku zájmu o létání dostala do problémů a poukazovala na to, že okolní země svým leteckým dopravcům v krizi pomáhají. Spolu s ní se ale program otevřel i dalším firmám provozujícím dopravu po zemi nebo cestovním kancelářím.
RegioJet není první společností, která už půjčku s jištěním od Egapu získala. Téměř stomilionový úvěr dostala i firma Umbrella, která svými autobusy zajišťuje přepravu pro německého dopravce FlixBus v Česku a patří tak k hlavním konkurentům Jančurova RegioJetu.