Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kyklop vyjel s retro expresem Ostravan. Připomíná koženkovou éru drah

  9:54aktualizováno  9:54
Prototyp nejrychlejší české dieselové lokomotivy se ve středu vrátil na koleje a svezl po dlouhé době cestující. České dráhy se rozhodly nasadit stroj na speciální retro soupravu mezi Prahou a Ostravou. Vlak vyjel z pražského hlavního nádraží v 8:16.

Historický expres Ostravan pojede jen jedinkrát, a to ve středu 26. října. Dopravce chce jízdou připomenout letošní výročí 70 let od zahájení provozu vlaku Ostravan. České dráhy tak rozšíří nabídku svých převážně parních nostalgických vlaků i na „mladší“ dobu 70. a 80. let.

Fotogalerie

Speciální jízda vyjde cestující na 1 590 korun ve druhé třídě. To je sice výrazně více, než kolik dnes zaplatí za zpáteční jízdenku mezi Prahou a Ostravou, dopravce ale láká i na netradiční zážitky.

Na cestující čekaly rychlíkové vozy ze 70. let, v druhé třídě s koženkou, v první třídě s plyšem. Ty nejsou pro cestující na některých trasách až takovou raritou, České dráhy tyto vozy stále používají, i když většinou už bez koženky, například v rychlících Praha – Luhačovice nebo Plzeň – Brno.

Kromě dobových uniforem čeká cestující i retro nabídka v jídelním vozem: ke snídani si tam lze objednat míchaná vejce na cibulce s pečivem nebo párek s hořčicí. Menu k večeři se skládá z krupicové polévky s vejcem, srbského žebírka s vařenou rýží a Metro dezertu.

To byla jízda! Pochlubte se snímkem svého mimořádného zážitku s vlaky

Kyklop jezdil v čele Ostravanu při svých zkouškách v polovině 70. let, nikdy ale nebyl nasazen do pravidelného provozu. „Fanoušci železnice a techniky budou mít jedinečnou příležitost vrátit se v čase nejméně o čtyřicet let a pořídit si unikátní fotografie s dobovým nádechem,“ dodal mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Souprava zajede až do areálu Dolní Vítkovice, kde budou mít cestující v ceně jízdenky také vstup do všech atrakcí.

Ostravan vyjel mezi hlavním městem a Ostravou poprvé 6. května 1946, cesta tehdy trvala necelých pět hodin. Dnes pendolino cestu zvládne za 3 hodiny, průměrná rychlost tak stoupla ze 75 na 120 kilometrů v hodně.

Křišťálová Lupa 2016
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

Samořiditelné Audi A7
Další bonus samořiditelných aut? Povinné ručení zlevní, míní odborníci

Pojišťovny se připravují na pokles škod a změnu pojistek. Autonomní vozy totiž méně bourají. Pokud nyní ročně způsobí škodu pět vozidel ze sta, pak v budoucnu...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.