Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fabia stojí poprvé pod 200 tisíc, ostatní modely kvůli DPH zdraží

  16:11aktualizováno  16:11
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto poprvé snížila cenu nejprodávanějšího českého vozu pod 200 tisíc. Novou Fabii si tak lidé mohou pořídit za 199 900 korun. Jde o katalogovou, neakční cenu.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Nahoru jde naopak cena ostatních modelů, ale jen kvůli zvýšení sazby daně z přidané hodnoty na 20 procent. Na většinu modelů ale současně automobilka spustila akci kvůli výprodeji skladů, takže je možné koupit vozy levněji než dosud.

Nové ceníky už visí na internetových stránkách automobilky a mají je i prodejci aut.

"Marketingově je to velmi dobrý krok, takhle nízko ještě ceny fabií nebyly," říká Radek Donner z NH Cars. Pod dvě stě tisíc se fabie daly sehnat už v minulosti, ale pouze při použití ne příliš výhodných leasingů, které v důsledku znamenaly navýšení kupní ceny výrazně nad 200 tisíc korun.

Fabie se drží na špici prodejů

Za novou cenu je k mání nejslabší fabia se základní výbavou se čtyřmi airbagy a ABS a motorem 1,2 HTP. Cena "krátkých" fabií klesla z 219 900 Kč. Když je automobilka začala před dvěma a půl lety prodávat, začala s cenou 249 900 korun.

Fabie v Česku dlouhodobě ztrácejí, stále jsou ale v tuzemsku nejprodávanějším vozem. Letos si podle údajů Svazu dovozců automobilů koupilo fabii 15 723 zákazníků, bezmála o třicet procent méně než před rokem.

Ve své kategorii je však stále bezkonkurenčně nejprodávanější i přes pověst drahého vozu. Největší konkurent v kategorii malých aut, Ford Fusion, naopak hlásí letos růst.

Většina ostatních automobilek zatím nové ceníky se započtenou vyšší daní ještě neukázala

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.