Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fabie nejdou na odbyt, část škodováků bude vyrábět jiná auta

  1:08aktualizováno  1:08
Konec šrotovného může změnit rodinný život některých zaměstnanců mladoboleslavské Škody Auto. Kvůli omezení výroby fabií, po kterých klesla poptávka, totiž budou někteří pracovníci zaměstnáni namísto v Mladé Boleslavi v sesterském závodě automobilky v Kvasinách. V pátek o tom rozhodlo představenstvo automobilky. Zatímco nyní se model Fabia vyrábí ve třech směnách, od ledna to bude jen ve dvou.
Prodeje Škody Fabie poklesly, firma chce proto část škodováků přesunout do jiného závodu. Ilustrační foto

Prodeje Škody Fabie poklesly, firma chce proto část škodováků přesunout do jiného závodu. Ilustrační foto | foto:  Radek Cihla, MAFRA

"Mezi námi se o tom zatím jenom šušká, nikdo nám nic konkrétního neřekl. Pokud ale k takovému opatření dojde, dost to lidem naruší jak zaběhnutý pracovní proces, tak rodinný život," uvedl jeden ze zaměstnanců, který si nepřeje uvést jméno.

Oficiální zprávu továrny však částečně vyvrací předseda škodováckých odborů a člen představenstva Jaroslav Povšík. Ten tvrdí, že přesun části zaměstnanců do Kvasin je až krajním řešením.

Přemístění pracovníků se automobilka může podle Povšíka vyhnout třeba tím, že přestane přijímat náhradu za lidi, kteří odcházejí do důchodu, propustí lidi ve zkušební době a ukončí smlouvy na dobu určitou.

Továrna lidem proplatí jízdné

Ubyde také zaměstnanců, které podniku dodávají agentury a kteří pomáhají firmě zvládnout výrobu v dobách zvýšené poptávky po vozidlech. V současnosti jich jsou necelé čtyři tisíce, což je přibližně šestina pracovníků firmy.

Pokud tato opatření nebudou stačit, dojde k přemístění části lidí. Podle Povšíka však tento osud čeká pouze ty, kterým to dovoluje jejich rodinná a sociální situace. "Zajistíme jim ubytování, zatím jsme se ale nedohodli o podobě dojíždění.

Ve hře jsou dvě varianty: buď Škoda Auto zajistí svým lidem dopravu do Kvasin a nebo jim jednou týdně proplatí jízdné tam i zpět. Pokud by chtěl někdo dojíždět častěji, musí si náklady uhradit ze svého.

Přesun zaměstnanců je prý pouze dočasným řešením. Až továrně přibudou zakázky, vrátí se "Kvasinští" škodováci zpět do Boleslavi. K tomu by podle Povšíka mohlo dojít ve druhém čtvrtletí roku 2010.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.