Na Facebook pouze se souhlasem rodičů. Francie omezuje sociální sítě

  16:06aktualizováno  16:06
Návrh francouzského zákona o ochraně osobních údajů zkomplikuje mladistvým přístup k sociálním sítím. Francouzi, jimž ještě nebylo 16 let, budou potřebovat k registraci na Facebooku, Twitteru či Snapchatu souhlas rodiče. Informoval o tom server deníku Le Figaro.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: AP

Návrh zákona o ochraně osobních údajů, který představilo francouzské ministerstvo spravedlnosti na středeční radě ministrů, ukládá francouzským dětem mladším šestnácti let novou povinnost. K registraci na sociálních sítích musejí doplnit souhlas rodičů. Opatření má chránit mladistvé před zneužitím jejich privátních informací. Zákon, který schválila francouzská vláda, projedná parlament.

Facebook umožní přes Messenger přístup dětem. Ale pod kontrolou rodičů

Le Figaro píše, že opatření má pomoci adaptovat francouzské zákony na nový evropský legislativní rámec. Poslanci evropského parlamentu schválili v dubnu reformu ochrany dat, jež má za cíl poskytnout občanům možnost zpětné kontroly a vytvořit tak vysokou a jednotnou úroveň ochrany osobních údajů v celé Evropské unii. Reforma mimo jiné stanovila normy vyžívání těchto informací pro policejní a soudní účely.

Zatím omezení platí jen pro třináctileté

V současné Francii je většina online služeb jako Facebook, Youtube či Instagram nepřístupná pouze dětem, jímž ještě nebylo 13 let. Ve Spojených státech musí internetové společnosti respektovat zákon o ochraně nezletilých v online prostředí (Children’s Online Privacy Protection Act ), který jim zakazuje shromažďovat osobní údaje osob mladších než 13 let bez souhlasu jejich rodičů.

K podobné akci se na konci listopadu odhodlalo Slovensko, jehož parlament schválil zákon, podle kterého se na sociální sítě budou moci přihlásit bez souhlasu rodičů pouze osoby starší 16 let. Slovensko tak využije horní věkovou hranici, kterou předpokládá příslušné nařízení Evropské unie.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Na cizí svatbu jako do divadla. Indové prodávají turistům vstupenky

Tradiční hinduistická svatba

Klasická pozvánka na svatbu není vždy podmínkou. Stačí si koupit vstupné. Alespoň v Indii, kde některé páry nabízejí...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Čína zpomaluje, vykázala nejnižší hospodářský růst od počátku krize

Ilustrační snímek

Růst čínské ekonomiky ve třetím čtvrtletí tohoto roku zpomalil na 6,5 procenta v porovnání s 6,7 procenta v předchozím...



Najdete na iDNES.cz