Brownová řekla na schůzce v Sydney skupině představitelů mediálních společností, že jim chce pomoci ve vývoji udržitelného byznys modelu, kterého by měly dosáhnout právě spoluprací s Facebookem. Platforma už dnes generuje mediálním domům část návštěvnosti, když sdílí odkazy na jejich články a další obsah.
Zpráva australského listu je zařazena mezi placený obsah, mnohá média z ní ale převzala vyjádření šéfky zpravodajského obsahu Facebooku. „Pomůžeme vám revitalizovat žurnalistiku (…) opačný případ bude během několika let vypadat, jako když se drží ruce umírajícího v hospicu,“ cituje Brownovou britský deník The Guardian.
Mluvčí Facebooku sdělil serveru CNBC, že výrok o „umírajícím byznysu“ tradičních médií je vytržen z kontextu.
Brownová také uvedla, že šéfa Facebooku Mark Zuckerberga „vydavatelé nezajímají, ale dává mi spoustu volnosti v provedení těchto změn“. Podle deníku The Guardian společnost i Brownová tento výrok „vehementně“ odmítají s odkazem na přepis schůzky. Ten však Facebook nezveřejnil.
Kontroverzní vyjádření na adresu klasických mediálních domů odsoudila i harvardská instituce NiemanLab, která se zabývá podporou žurnalistiky v době, kdy roli většiny tradičních médií postupně přebírá internet.
Ať se Google a Facebook podělí s médii o příjmy z reklam, velí europoslanci |
Komplikovaný vztah mezi tradičními vydavateli obsahu a technologickými firmami jako Facebook či Google řeší i Evropský parlament. Příjmy z reklamy totiž často spolykají právě internetové platformy, které na tradiční média odkazují. Politici se proto snaží nastavit férovější pravidla.
Campbell Brownová je bývalá novinářka, působila například v televizích NBC nebo CNN. Ve společnosti Facebook působí od ledna 2017. Firma ji najala poté, co čelila kritice za šíření dezinformací během americké prezidentské kampaně v roce 2016.
V reakci na své nedávné skandály největší sociální síť omezila objem zpráv, které její uživatelé vidí na domovské stránce, píše server Business Insider. Lidem se teď na Facebooku zobrazuje víc příspěvků od jejich přátel, což má na vydavatele zpravodajství negativní vliv.