Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Facebook míří na burzu, jeho cena může vyšplhat na 100 miliard dolarů

  13:49aktualizováno  15:13
Na začátku příštího roku bude možné investovat do akcií populárního Facebooku. Vstup firmy na burzu dychtivě očekává newyorská Wall Street. Tím, že bude firma veřejně obchodovatelná, může její hodnota vyrůst na 100 miliard dolarů, informovala americká stanice CNBC.

Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg | foto: AP

O vstup na burzu požádá Facebook letos na podzim, první emise akcií by se na burze v USA objevila začátkem příštího roku. Hladký start a průběh obchodování má zajistit banka Goldman Sachs.

Facebook je nejpopulárnější internetová sociální síť, přes kterou komunikuje 500 milionů uživatelů z celého světa. Na vstup firmy na burzu nadšeně čekají banky i obchodníci na Wall Street. Firmě může tento krok přinést kapitál potřebný pro další expanzi, investorům pak zajímavé zisky. Čeká se, že vstup na burzu zvýší cenu firmy na 100 miliard dolarů, nedávné odhady jsou přitom poloviční.

Facebook

založil během studií v roce 2004 Mark Zuckerberg (27). V té době netušil, že bude jeho dítě vystrkovat růžky na takové obry, jako je Yahoo! nebo Google. Facebook se stal nejen komunikačním kanálem pro lidi, ale i důležitým marketingovým nástrojem pro firmy.

Vedoucí provozu Facebooku Sheryl Sandbergová nedávno agentuře Reuters sdělila, že vstup firmy na burzu je nevyhnutelný. K načasování tohoto kroku se ale nyní odmítla vyjádřit. Je zřejmé, že v současnosti mají investoři větší zájem o rychle rostoucí firmy provozující sociální sítě.

Na burzu zamířila i konkurence

A navíc, konkurence nespí. Před měsícem vstoupila na burzu společnost LinkedIn, která je největší profesní sítí na světě a slouží firmám jako databáze, v níž mimo jiné vyhledávají vhodné kandidáty. Vstupem na burzu se hodnota této společnosti zvedla na 7 miliard dolarů.

Začátkem června na burzu vstoupil i největší slevový portál na světě Groupon, jehož obchodní model inspiroval ke vzniku tisíců slevových portálů po celém světě, mimo jiné i v Česku. Akční ceny teď nabízí zhruba 200 internetových portálů v ČR. Groupon očekává, že mu vstup na burzu vynese 750 milionů dolarů a hodnota firmy tím stoupne na 25 miliard USD.

Nová internetová bublina?

Někteří ekonomové si nicméně myslí, že nadšení kolem Facebooku, Grouponu a dalších firem není podložené reálnými výsledky a skončí jako v případě internetové bubliny, takzvané dot.com v USA před deseti lety, kdy byla očekávání trhu velmi nadnesená, na což doplatily tisíce podniků a investorů.

Firma Groupon hospodaří se ztrátou, třebaže má miliardové tržby. Loni společnost prodělala téměř 500 milionů USD, špatné výsledky se vysvětlují velkými investicemi do rozvoje. Zisk Facebooku se podle zpravodajství Bloomberg letos odhaduje na zhruba 1 miliardu dolarů, někteří ale poukazují na to, že tyto výdělky nedávají důvod hovořit o tom, že má firma tak velkou hodnotu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Boty s výměnnými podpatky značky Tanya Heath Paris
Pohodlné boty v práci vymění za vysoké podpatky. Bez přezouvání

Vysoké podpatky zvyšují sebevědomí nositelky, ale na dlouhé nošení nejsou. Spousta žen tak s sebou nosí náhradní boty s plochou podrážkou. Co kdyby ale...  celý článek

Projekt od počátku čelil kritice ze strany ekologů a způsobil masivní odsun...
Ve vládě musí padat hlavy, zní v Kyrgyzstánu po skandálu s českým Liglassem

Obvinění z blamáže i volání po padání hlav ve vládě zní v Kyrgyzstánu v souvislosti s aférou okolo české firmy Liglass Trading. Ta měla podle dohody s...  celý článek

Ilustrační foto
Od Applu k Amazonu. EU šetří nadnárodní korporace kvůli nízkým odvodům

Není to tak dávno, co se v médiích psalo o společnosti Apple ve spojení s odváděním nízkých daní v Irsku. Tehdy se Evropská unie zaměřila i na jiné nadnárodní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.