Facebook zaplavuje nová reklama, zisky společnosti rostou

  9:45aktualizováno  9:45
Míst, kam by se na Facebooku dala umístit reklama, je čím dál méně. Firma, která hledá další zdroje příjmů, proto alespoň zvýšila ceny reklamy v průměru o čtvrtinu a zavedla nové reklamní formáty ve videích a zprávách.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Aneta Čapková pro iDNES.cz

I díky tomu výsledky Facebooku za druhé čtvrtletí ohromily investory i veřejnost. Čistý zisk sociální sítě meziročně vzrostl o 71 procent na 3,9 miliardy dolarů. Akcie stouply o 54 centů na 1,32 dolaru.

„Facebook zjevně ‚naskočil na vítěznou vlnu‘ a hodlá se na ní co nejdéle udržet. Reklama na Facebooku tedy bude přibývat. A spolu s tím bude růst počet uživatelů, jimž bude všudypřítomná reklama vadit. Z našich výzkumů ale víme, že jen málo lidí, kteří nějakou reklamu označují za obtěžující, přestane u daného inzerenta nakupovat nebo médium začne bojkotovat. Dokud bude na Facebooku převažovat užitečný obsah nad reklamami, nemůžeme očekávat odliv jeho uživatelů,“ komentuje výsledky Facebooku analytik agentury FG Forrest Martin Petrášek.

Videoreklama míří vzhůru

Zakladatel firmy Mark Zuckerberg sází na to, že mnohem více peněz než dosud mu může vydělat reklama v chatovací aplikaci Messenger. Měsíčně ji totiž využívá více než 1,2 miliardy lidí.

Jak společnost uvedla na svém blogu, reklamní sdělení se nemá zobrazovat v jednotlivých konverzacích, ale pouze v domovském okně aplikace. Uživatelé se mohou prokliknout na webové stránky inzerenta, nebo s ním zahájit chatovou konverzaci.

Funkčnost tohoto formátu reklamy v aplikaci Messenger se od začátku letošního roku testovala v Austrálii a Thajsku. Setkala se však spíše s nelibostí. Produktový manažer Messengeru Stan Chudnovsky nicméně argumentuje tím, že ani reklamě na zdi uživatelů lidé původně příliš nevěřili.

Dalším krokem k vyšším ziskům je efektivnější využití reklamního prostoru ve videích, od něhož si Zuckerberg slibuje, že se v příštích dvou až třech letech stane motorem jeho podnikání.

Za růst příjmů ve druhém čtvrtletí o 47 procent na 9,3 miliardy dolarů ostatně Facebook z větší části vděčí právě videu a mobilní reklamě, jež spolu podle vedení společnosti úzce souvisejí. Podíl inzerce v mobilním segmentu se už vyšplhal na 87 procent.

Tablety a mobily porazily počítače

„To ukazuje, že chytré telefony a tablety definitivně porazily klasické počítače coby nástroje pro mezilidskou komunikaci. Velmi pravděpodobně můžeme na poli mobilních zařízení očekávat další inovace, které se budou snažit vydělat na jejich globální oblibě,“ předpokládá Petrášek.

Mark Zuckerberg připustil, že čím více času budou lidé trávit sledováním videa, tím méně času budou sledovat příspěvky na zdi, což znamená i méně příležitostí pro zobrazení reklam. Videoreklamy by podle něj mohly zcela změnit způsob, jakým uživatelé Facebook používají. Přispěje k tomu i více videoobsahu v podobě sportovních přenosů nebo reality show.

Novinkou na sociální síti je mid-roll reklama (objevující se během přehrávání videí či živých přenosů – pozn. red.), kterou Facebook představil na začátku letošního roku. Jako nejúčinnější se ukázala šestivteřinová reklama, která se pomalu stává standardním formátem i v ostatních digitálních médiích, jako jsou YouTube nebo digitální platforma Fox News.

Nejčtenější

Kvůli kolapsu D1 ministerstvo zvažuje zakázat kamiony v levém pruhu

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Ministr dopravy Dan Ťok viní z kolapsu dopravy na dálnici D1 především řidiče kamionů a dokonce ve spolupráci s policií...

ŘSD zkontrolovalo problematický úsek D1. O víkendu tu nebyl jediný dělník

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkontrolovali problematický úsek dálnice D1 u Humpolce, kde měla firma...

Elektřina bude luxusní zboží, řekl energetický expert v Rozstřelu

Energetický expert společnosti ENAS Vladimír Štěpán v diskusním pořadu iDNES.cz...

Emisní povolenky budou výrazně v dalších letech zdražovat elektřinu. Už se to děje, domácnosti si v příštím roce...

Protesty žlutých vest drtí ekonomiku Francie. Katastrofa, hlásí ministr

Příznivci hnutí žlutých vest po celé Francii znovu vyšli do ulic, při...

Pozitivní výhledy na růst francouzské ekonomiky začíná zahalovat kouř. Francouzská centrální banka v pondělí kvůli...

Ťok dal ultimátum stavební firmě. D1 u Humpolce má dostavět do pondělí

Tiskové konference se po skončení zasedání vlády účastnil premiér Andrej Babiš...

Ministr dopravy Dan Ťok pohrozil česko-italskému sdružení, které modernizuje dálnici D1 u Humpolce. Buď dokončí práce...

Další z rubriky

Automobilka Tesla byla letos na pokraji krachu, přiznal Elon Musk

Elon Musk během prvního představení elektromobilu Tesla Model 3 v americkém...

Největší světový výrobce elektromobilů Tesla přežil letos vlastní smrt. Přiznal to majitel společnosti Elon Musk v...

Firma Gucci danila zisky mimo Itálii, má dlužit miliardu eur

Ilustrační snímek

Milánská prokuratura dokončila vyšetřování daňového úniku ve výši jedné miliardy eur (bezmála 26 miliard Kč), kterého...

Karlovarské minerální vody musí kvůli spojení s Pepsi prodat vody Toma

Závod Magnesia společnosti Karlovarské minerální vody uvedl do provozu novou...

Prodej neochucené i ochucené vody značky Toma, včetně zdroje pramenité vody Natura v Adršpašsko Teplických skalách,...

Najdete na iDNES.cz