Sociální sítě jsou „rakovinou dnešní doby“, tvrdí majitel novin LA Times

  14:01aktualizováno  14:01
V novém tisíciletí klesá naše schopnost soustředit se, uvedl majitel deníku Los Angeles Times v rozhovoru pro CNBC. Podle něj ztrátu pozornosti způsobují hlavně sociální sítě, které označil za „rakovinu dnešní doby“. V budoucnu by chtěl změnit způsob, jakým lidé prostřednictvím těchto platforem přijímají zpravodajství.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Leila Hamdanová pro iDNES.cz

„Sociální sítě jsou určitým druhem metastázy zpráv. Toto paradigma musíme změnit,“ prohlásil miliardář Patrick Soon-Shiong v rozhovoru pro americkou stanici CNBC. Problémem je podle něj to, že platformy jako Facebook nejsou schopny rozlišovat tzv. fake news od skutečných informací a zpravodajství od subjektivních názorů.

Důsledkem doby sociálních sítí je podle Soon-Shionga i to, že „si vytváříme omezený rozsah pozornosti, což je nebezpečné“. Tato nová média na čele s Facebookem zásadním způsobem transformovala mnohá odvětví, jedny z největších změn však přinesla na mediální trh. Průzkum agentury Reuters před rokem ukázal, že dvě třetiny dospělých Američanů přijímají zprávy ze sociálních sítí. 

Navzdory tomu Soon Shiong, který nedávno koupil deník LA Times, věří tomu, že klasická zpravodajská média mohou být i v dnešní době úspěšná a výdělečná. „Žurnalistika přináší nesmírně důležité příběhy a my jako průmysl je musíme publikovat, jakoukoliv formou,“ řekl Soon-Shiong.

Podle něj by měla média využít moderní technologie k tomu, aby pro lidi vytvářela produkt s přidanou hodnotou, protože v tom případě může jejich financování fungovat spíš na předplatitelském modelu, než díky penězům z reklamy.

Budoucnost svých novin vidí v „příležitosti inspirovat, vzdělávat a informovat“. Podle serveru World Atlas byly Los Angeles Times v minulém roce čtvrtým největším americkým deníkem.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Válka eBay s Amazonem pokračuje. Aukční server žaluje lov pracovníků

Ilustrační snímek

Aukční portál eBay zažaloval e-shopového globálního krále Amazon. Obvinil ho, že mu nelegální cestou přetahoval...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Indické ženy se rozpovídaly o obtěžování, firmy vyřizují pojištění proti MeToo

Mimochodem Indky jsou krásné a nosí úžasné šaty a šperky. Pořád.

Poté, co se lavina s obviněními ze sexuálního obtěžování přesunula z Hollywoodu do Indie, se některé tamní společnosti...



Najdete na iDNES.cz