„Sociální sítě jsou určitým druhem metastázy zpráv. Toto paradigma musíme změnit,“ prohlásil miliardář Patrick Soon-Shiong v rozhovoru pro americkou stanici CNBC. Problémem je podle něj to, že platformy jako Facebook nejsou schopny rozlišovat tzv. fake news od skutečných informací a zpravodajství od subjektivních názorů.
Důsledkem doby sociálních sítí je podle Soon-Shionga i to, že „si vytváříme omezený rozsah pozornosti, což je nebezpečné“. Tato nová média na čele s Facebookem zásadním způsobem transformovala mnohá odvětví, jedny z největších změn však přinesla na mediální trh. Průzkum agentury Reuters před rokem ukázal, že dvě třetiny dospělých Američanů přijímají zprávy ze sociálních sítí.
Navzdory tomu Soon Shiong, který nedávno koupil deník LA Times, věří tomu, že klasická zpravodajská média mohou být i v dnešní době úspěšná a výdělečná. „Žurnalistika přináší nesmírně důležité příběhy a my jako průmysl je musíme publikovat, jakoukoliv formou,“ řekl Soon-Shiong.
Podle něj by měla média využít moderní technologie k tomu, aby pro lidi vytvářela produkt s přidanou hodnotou, protože v tom případě může jejich financování fungovat spíš na předplatitelském modelu, než díky penězům z reklamy.
Budoucnost svých novin vidí v „příležitosti inspirovat, vzdělávat a informovat“. Podle serveru World Atlas byly Los Angeles Times v minulém roce čtvrtým největším americkým deníkem.