Některé podniky včetně britského řetězce prodejen Marks&Spencer nebo společnosti BSkyB se totiž chystaly pozastavit inzerci poté, co se jejich reklamy objevily na webech se závadným obsahem.
Facebook podle zpravodajského serveru BBC uvedl, že v pondělí zavede novou metodu na určení toho, které stránky nebo skupiny na Facebooku by měly souběžně s obsahem zobrazovat také inzerci. Na stránkách s násilným nebo sexuálním obsahem se prý reklama neobjeví, i kdyby takový obsah nebyl v rozporu s pravidly Facebooku.
Příjmy z reklamy tvoří zhruba 85 procent veškerých příjmů Facebooku, který je s 1,1 miliardy uživateli největší sociální sítí na světě. Facebook uvedl, že změny na jeho hospodaření nebudou mít velký dopad.
Krok americké společnosti podle agentury Reuters dokládá, na jak tenké hraně se pohybují společnosti provozující sociální média, jejichž uživatelé mohou sdílet nepředvídatelná a někdy závadná data. Společnosti se přitom opírají o příjmy z reklamy.