Tuny falešného hovězího už lidé ve Zlínském kraji vykoupili

  15:43aktualizováno  15:43
Aféra s koňským masem, jež údajně přišlo jako hovězí z Irska do řeznictví Kovář plus v Podolí u Kunovic, zřejmě vyzní do ztracena. Alespoň v tom smyslu, že se nikdy neprokáže, zda k záměně masa - ať už náhodné, či záměrné - skutečně došlo. Dodávka už je pravděpodobně rozprodaná.

Do Zlínského kraje údajně přišlo 10 tun koňského masa, které prodejce vydával za hovězí. (Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Přestože ho tuzemský podnik nakoupil v lednu a v únoru deset tun, zatím se mu nepodařilo dohledat a stáhnout z oběhu ani jedno balení, které pustil do tržní sítě. Zdá se, že všechna už lidé vykoupili.

"Dodali jsme ho řeznictvím, maloobchodním prodejnám i restauracím v České republice a na Slovensku. A dosud se nám nepodařilo žádné maso dohledat," potvrdil Jan Váňa, manažer prodeje a jakosti potravin firmy Kovář plus.

Ta už rozvázala spolupráci s irským závodem B&F Meats, který mraženou koninu deklarovanou jako hovězí měl dodat. Přišly na to irské kontrolní orgány.

"Ať už to dopadne jakkoliv, jsme obětí. Je to složitá situace, snažíme se minimalizovat škody," doplnil Váňa.

Pokud se maso přece podaří dohledat, bude podrobeno rozborům. Státní veterinární správa má zatím v rukách jen doklad o dodávkách masa.

"Je to špatné. Vypadá to, že tato kauza vyzní do ztracena," naznačil mluvčí Státní veterinární správy Josef Duben.

Veterinární správa však už s firmou Kovář plus zahájila správní řízení, v němž jí může udělit pokutu až padesát milionů korun, pokud by prokázala úmysl podvádět. Tuzemský zpracovatel masa zase bude chtít po irském dodavateli finanční kompenzaci.

Autor:

Nejčtenější

Kvůli kolapsu D1 ministerstvo zvažuje zakázat kamiony v levém pruhu

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Ministr dopravy Dan Ťok viní z kolapsu dopravy na dálnici D1 především řidiče kamionů a dokonce ve spolupráci s policií...

Brněnský šinkanzen naráží na soláry, SŽDC neuhlídala ochranu rychlostní trati

Vysokorychlostní vlak Šinkanzen přijíždí na nádraží v Tokiu (duben 2016)

Správci železnic objevili při přípravě jednoho ze tří pilotních úseků vysokorychlostních tratí problémy s plánovanou...

ŘSD zkontrolovalo problematický úsek D1. O víkendu tu nebyl jediný dělník

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkontrolovali problematický úsek dálnice D1 u Humpolce, kde měla firma...

Stavbaři z problémového úseku D1 odstoupili od smlouvy s ŘSD

Silničáři a stavbaři se snaží zprovoznit všechny pruhy v kritickém úsek dálnice...

Firmy, které opravují nejdelší modernizovaný úsek dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, podle očekávání...

Problémový úsek D1 se rozšíří o jeden pruh, dokončí ho jiná firma

Kolony D1

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kvůli zpoždění prací na opravovaném úseku D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a...

Další z rubriky

Stavebnice, panenky, modely. Česko je evropskou hračkářskou velmocí

Jiřetínská Detoa nabízí skupinám turistů exkurze podnikem s tradiční výrobou hraček a klavírových mechanik.

Česká republika je největším vývozcem hraček v Evropě. Hodnota jejich exportu dosahuje dvou miliard eur (51,6 mld. Kč)....

Vratné PET lahve. Firmy zkoušejí zdokonalit recyklaci plastových obalů

Ilustrační snímek

Evropská směrnice o omezení jednorázových plastů bude zřejmě od členských zemí požadovat, aby do roku 2025 sbíraly 90...

Silnice a dálnice stále lemují billboardy, někde jich dokonce přibývá

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).

V okolí tuzemských dálnic a silnic první třídy stále zůstává více než tisícovka nelegálních billboardů, z toho zhruba...

Najdete na iDNES.cz