Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Napodobenin italských sýrů se loni vyrobilo víc než originálu

  8:23aktualizováno  8:23
Globální produkce falešných sýrů parmazán a grana padano loni poprvé překonala produkci originálních produktů vyrobených v Itálii. Oznámil to Svaz italských farmářů Coldiretti. Napodobeniny grany na trh ve velkém míří i z Česka.

Parmazán. Ilustrační foto | foto: TV Prima

Produkce imitací originálního parmazánu, italsky nazývaného parmigiano reggiano, a sýru grana padano loni přesáhla 300 milionů kilogramů, zatímco originálních „made in Italy“ činila pouze 295 milionů kilogramů. 

Vyšší produkce alternativ způsobila pokles vývozu obou originálních sýrů. Hodnota vývozu dalších typických italských sýrů, jako je pecorino a gorgonzola, naopak rostla, uvedla agentura ANSA.

Podle Coldiretti se většina falešných sýrů parmazán a grana padano vyrábí ve Spojených státech, dále pak v Rusku, Brazílii, Argentině a Austrálii. Svaz rovněž upozornil, že na evropském a italském trhu se objevují nekvalitní napodobeniny sýru grana padano s klamavým označením, které se vyrábějí převážně v České republice, Maďarsku, Polsku, Estonsku a Lotyšsku.

Parmigiano reggiano a grana padano získaly chráněné označení původu. To znamená, že sýry s tímto názvem mohou být vyrobené pouze v rámci daného regionu a za přísné kontroly kvality. Značka parmigiano reggiano je chráněna celosvětově a může se legálně používat pouze pro sýr vyráběný v a kolem severoitalského města Parma v souladu s přísnými standardy kvality.

Podobná omezení platí pro všechny sýry prodávané v EU pod názvem, který tento sýr označuje v jiném jazyce, tedy například parmazán nebo parmesan. Anglický název však mohou legálně využívat severoameričtí producenti pro sýr vyrobený u nich.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Omáčková mánie. Američanka vyměnila jeden balíček Sečuánu za auto

Pár desítek sáčků limitované edice Sečuánské omáčky, které se prodávaly v několika vybraných restauracích fastfoodového řetězce McDonald’s v USA, vzbudilo...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Dvě rezidenční budovy nazývané Bosco Verticale (vertikální les) v Miláně
Stavba „vertikálních lesů“ je na vzestupu. Po Miláně bují v Číně i Francii

Více než 20 000 rostlin a stromů, tedy ekvivalent dvou hektarů lesa na dvou budovách: dvě rezidenční budovy nazývané Bosco Verticale (vertikální les) v Miláně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.