Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fannie Mae vykázala ztrátu 14,8 miliardy dolarů, žádá další pomoc od státu

  8:31aktualizováno  8:31
Státem ovládaná hypoteční agentura Fannie Mae ohlásila ve druhém čtvrtletí ztrátu 14,8 miliardy dolarů, zhruba 267,2 miliardy korun. Loni se tato částka pohybovala kolem 2,3 miliardy korun. Firma současně uvedla, že bude potřebovat od státu další finanční pomoc, a to až 10,7 miliardy dolarů.

Americká hypoteční agentura Fannie Mae | foto: Profimedia.cz

V prvním čtvrtletí letošního roku banka vykázala ztrátu 23,2 miliardy dolarů. Informovala o tom ve své tiskové zprávě.

Ztráty hypoteční agentury se prohlubují již osm čtvrtletí po sobě, což ilustruje, jak je těžké vybojovat peníze tváří v tvář rostoucích dluhů a tlaku a více stabilizovat trh s bydlením. A právě to společně s růstem nezaměstnanosti způsobilo firmě ztráty z úvěrů ve výši 18,8 miliardy dolarů, které zhoršily celkové výsledky firmy. Loni byla tato částka ještě o dvě miliardy dolarů vyšší.

Z celkového objemu úvěrů, které Fannie Mae vlastní nebo garantuje, jich čtyři procenta jejich majitelé nesplácí. Loni to bylo 1,4 procenta.

Fannie Mae je největším poskytovatelem financí na hypotéky ve Spojených státech. Společně s Freddie Mac, které patří druhá příčka, vlastní či garantují téměř polovinu všech hypotečních úvěrů, které byly v USA vydány. Celkem obě společnosti zajišťují téměř 31 milionů úvěrů na bydlení v objemu 5,9 bilionu USD.

Obě agentury byly těžce zasaženy krizí na hypotečním trhu ve Spojených státech. Americká vláda se proto loni v září rozhodla převzít nad nimi kontrolu. Vláda již vydala na podporu obou firem 85 miliard USD, nový požadavek Fannie Mae by zvýšil tuto částku na téměř 96 miliard USD.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Kanada hlásí první střet letadla s dronem, letěl 450 metrů nad zemí

Kanadská vláda ohlásila první kolizi dronu s komerčním letadlem v zemi. Nehoda se obešla bez zranění a letadlo bezpečně přistálo na letišti, uvedla televize...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Jistá poradenská hospodářská firma v Itálii navrhla radikální řešení: bohatí...
Každý třetí mladý Ital je bez práce. Řešení krize mohou odskákat ti staří

Alarmující počet mladých lidí v Itálii nemá práci ani výhled, že nějakou najde. Vláda se rozhodla začít jednat, ale vzhledem k prázdné státní pokladně je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.