Jako „fotbalová“ určili frankfurtští radní spolu se sommeliéry tři vína ročníku 2003. Z bílých je to suchý a polosuchý kabinetní ryzlink, červená vína reprezentuje jakostní Dornfelder. Všechna pocházejí z hroznů z vinic v Hochheimu v oblasti Rheingau nedaleko Frankfurtu.
Při propagaci oficiálních vín turnaje nasadili frankfurtští slogan „Vzrušující vína pro vzrušující zápasy, řízná jako mistrovské finále“. Za lahev oficiálních vín šampionátu zaplatí milovníci révového nápoje necelých pět eur.
FIFA prodala licenci pro oficiální vína Německému vinařskému institutu. Ten pak smí jednotlivé licence dál udělovat jednotlivým vinařům.
Frankurtský starosta Achim Vandreike řekl agentuře AP sdělil, že se podařilo najít mezeru, kterou zatím nepokrývaly exkluzivní marketingová práva jednotlivých národních či mezinárodních sponzorů. Podle něj víno pomůže Frankfurtu se „lépe profilovat jako pořadatelské město mistrovství světa“.
Frankfurtský vinař Jürgen Rupp odhaduje, že by se ve Frankfurtu mohlo prodat zhruba 7000 lahví oficiálního „fotbalového“ vína. Kromě licence pro Frankfurt se Německý vinařský institut chystá udělit ještě licence pro dalších deset až dvacet vinařství.
Německý sekt se na mistrovství světa podávat nebude - oficiální licenci pro šumivá vína totiž získali Francouzi, dodal Rupp.