Podle vládního nařízení budou muset být stoly v interiérech fastfoodů s 1,5metrovými rozestupy. V KFC tak zaměstnanci část míst obehnali páskami, na zem přidali upozornění ohledně dodržování bezpečné vzdálenosti.
V provozovnách pak budou vyčleněni zaměstnanci, kteří budou na dodržování hygienických nařízení dohlížet. V případě možné kontaminace, například po doteku oblečení, si půjdou pracovníci řetězce okamžitě umýt ruce.
Konec švédských stolů a dekorací. České hotely se chystají na otevření |
Podle prezidenta KFC pro Česko a Rakousko Libora Hubíka se řetězci při koronavirové krizi podařilo mít otevřenou polovinu poboček, o více než 50 procent se pak zvýšily objednávky rozvozem. Celkový pokles tržeb komentovat nechtěl.
Konkurenční McDonald's sáhl k oddělení personálu od zákazníků. „Abychom co možná nejvíce ochránili naše zaměstnance a příchozí zákazníky, rozhodli jsme se k objednávkovým i výdejovým pultům nainstalovat plexiskla. Zároveň budeme zákazníky žádat, aby mezi sebou dodržovali dostatečné rozestupy během objednávání a nesedali si příliš blízko sebe. Dopomohou nám v tom samolepky umístěné na stolech i na zemi,“ uvedl provozní ředitel řetězce Jaroslav Sedláček.
Tržby se snad brzy vrátí, věří řetězce
Hubík věří, že se povede trh za dva až tři měsíce dostat na úroveň, jaká byla před krizí. Provozní ředitel Bageterie Boulevard Jiří Štěpánek očekává rychlý nástup tržeb v obchodních centrech, v celku se ale podle něj firma na stejná čísla jako před krizí zatím nedostane. „Očekáváme zhruba 20procentní pokles vzhledem k předpokládané změně chování některých skupin zákazníků a neotevření všech škol,“ sdělil.
Firma ztratila polovinu tržeb uzavřením poboček v nákupních centrech, po uzavření kamenných restaurací s možností prodeje pouze přes okénko se propad podle něj pohybuje mezi 70 a 80 procenty. „Největší propad je v pobočkách v centru Prahy, kde se promítá pokles turismu. Naopak pobočky s drive thru zaznamenaly meziroční růst,“ dodal.