Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Fejk opustí České dráhy i statisícový plat, říká ministr dopravy

  8:52aktualizováno  8:52
Petr Fejk zřejmě skončí ve funkci ombudsmana Českých drah. Na výplatní pásce měl údajně čtvrt milionu korun měsíčně, na což si stěžovali odboráři. Ministr dopravy Radek Šmerda nyní tvrdí, že se funkce celkově ruší, železnice žádnou "vrbu" pro cestující nepotřebuje.

Petr Fejk zřejmě končí ve funkci ombudsmana Českých drah. | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Takže pan Fejk nechce pro ČD pracovat s touto nálepkou, nebo pan ministr nechce, aby ČD tímto způsobem utrácely peníze?
Je to kombinace obojího. Neuměl jsem si představit, že bychom jeho příjem hájili, na druhou stranu on si neuměl představit, že by tam s touto nálepkou pracoval.

Věříte stále, že generální ředitel, který dal podřízenému takový plat, bude udržovat strategii hospodárnosti?
Panu řediteli Českých drah v tuto chvíli věřím. Myslím si, že i to, jak rychle se vypořádal s tímto případem, je signálem, že to řešit chce. A vím, že akvizice pana Fejka nebyla z jeho hlavy, takže se ho musím zastat.

Pan ministr Bárta, který si pana Fejka přivedl, si nadiktoval i plat, který má mít?
To se neřešilo. Obecně se řešilo, že by měl mít postavení, kompetence i plat na úrovni náměstka generálního ředitele Českých drah, a tam jsou platové podmínky zhruba v tomto řádu. Jenže oni mají hmotnou odpovědnost. A připomínám, že ani audit, který zadal ještě ministr Janota, nedospěl k žádným závěrům, pokud jde o platy managementu státních podniků. Věc odměňování má standardně na starosti dozorčí rada. Nicméně po tomto excesu minulý týden řídící výbor ustanovil takzvaný orgán pro odměňování, který se bude systémově zabývat všemi platy managementu Českých drah.

Víte zcela jistě, že ministr Bárta dohodil pana Fejka pro České dráhy, nebo si to jen myslíte?
Byl jsem součástí managementu ministerstva dopravy jako státní tajemník, byl jsem členem dozorčí rady ČD a byl jsem i předsedou řídícího výboru ČD, takže to jsou věci, které mi nemohly uniknout. Byť jsem je neprojednával v rámci svého pracovního pořádku.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Voda Čechům. Odtékání zisků z vodáren bude volebním hitem

Od vodárenských firem mizí rok od roku do zahraničí vyšší zisky. Trend se potvrdil i loni. Za hranice odteklo 2,14 miliardy formou dividend, hlavně do Francie....  celý článek

Limitovaná edice nákladního vozu Tatra Phoenix Präsident připomíná 120 let od...
Výroba tatrovek letos vzrostla o 40 procent, škodovek o 14 procent

Výroba osobních aut v Česku za osm měsíců roku vzrostla meziročně o 5,7 procenta na 940 536 vozů. Výroba nákladních vozů reprezentovaná kopřivnickou Tatrou se...  celý článek

Ředitelství silnic a dálnic začalo v úterý 8. září s evidencí billboardů v...
Billboardy u D1 budou zakrývat firmy, které vyhrají výběrové řízení

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce přenechat zakrývání nelegálních billboardů v ochranném pásmu dálnice D1 firmám. Ve Věstníku veřejných zakázek ŘSD...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.