Petr Fejk

Petr Fejk | foto: Josef Vostárek, MF DNES

Fejkovi nevěří devět z deseti lidí. Odchodné by měl vrátit, říkají lidé

  • 426
Devět z deseti Čechů si myslí, že Petr Fejk, coby ombudsman kvality Českých drah, pobíral neadekvátní plat. Částka 270 tisíc měsíčně se jim zdá přestřelená. Stejně tak Fejkovo "odchodné" ve výši téměř 2,5 milionu korun. Podle dvou třetin Čechů a Češek by měl Fejk toto odstupné vrátit, tvrdí bleskový průzkum společnosti SANEP.

Drtivá většina dotázaných lidí - 89,8 procenta - považuje Fejkův plat ve  výši 270 tisíc korun měsíčně za nepřiměřený. Názor, že by měl Fejk vrátit odstupné ve výši devíti měsíčních platů, má 68,7 procent lidí.

Průzkum SANEP

Bleskový internetový průzkum společnosti SANEP byl proveden ve dnech 23. - 24. června 2011 na vybrané skupině 1 854 dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek obyvatel ČR ve věku 18-69 let. Vzorek byl vybrán metodou kvótního výběru a odpovídá sociodemografickému rozložení obyvatel ČR.

Lidé tak z většiny dali zapravdu lídrovi ČSSD Bohuslavu Sobotkovi nebo premiérovi Petru Nečasovi, kteří Fejka vyzvali, aby se odchodného vzdal a vrátil jej, píše SANEP.

Podle průzkumu mediální obraz Petra Fejka, který se do povědomí společnosti dostal ještě jako úspěšný ředitel pražské zoo, po kauze v Českých drahách značně utrpěl.

"Názor, že Petr Fejk již není po zveřejnění informací o jeho působnosti v čele úřadu ombudsmana pro kvalitu ČD důvěryhodnou osobou, sdílí 61,3 procent respondentů," uvádí průzkum.

Lidé považují "Fejkovu" funkci za zbytečnou

"Negativní postoj veřejnosti patrně umocňuje fakt, že služeb ombudsmana většina obyvatel nejen nevyužila, ale navíc považuje tuto funkci za zbytečnou," píše SANEP.

O tom, že existuje úřad ombudsmana kvality Českých drah, věděla za 4 měsíce jeho fungování asi polovina dotázaných. Služeb Petra Fejka využily jen 4,4 procenta dotázaných. Funkci ombudsmana kvality považuje 74,5 procent respondentů za nepotřebnou.

V kompetencích Fejka byla například péče o cestující, trénink personálu, řešení podnětů a stížností zákazníků či projekt zvyšování kvality služeb ve vlacích EC a IC.