Felicia pomalu končí, zaměstnanci se přeškolují

Éra oblíbeného rodinného vozidla Škoda Felicia se pomalu chýlí ke konci. Pobočka mladoboleslavské automobilky Škoda Auto v Kvasinách, kde se tyto v současnosti nejstarší modely vyrábějí, pomalu utlumuje výrobu, modernizuje svůj provoz a staví novou lakovnu. Asi tři sta zaměstnanců začínají dojíždět do Mlabé Boleslavi, kde si zvyšují svoji kvalifikaci pro další působení v Kvasinách. Potvrdil to mluvčí automobilky Milan Smutný, který se ale omítl vyjádřit k dalšímu využití pobočky.

Spekulace hovoří o tom, že by se v Kvasinách mohl vyrábět zcela nový model domácí automobilky, který bude pravděpodobně představen už na podzim. Má se jednat o vůz vyšší střední třídy, tedy větší než Octavia.

Původně se plánovalo, že Felicia, které v současnosti konkuruje nejmladší model stejné třídy Fabia, bude ve výrobě až do konce tohoto roku. Klesající zájem zákazníků ale přispěl k rozhodnutí ukončit její výrobu už na konci dubna.

Automobilce se podařilo najít řešení, podle kterého nebude muset po ukončení výroby Felicií propouštět české dělníky.

Zaměstnanci dojíždějící do Boleslavi jsou zčásti zařazeni do výroby, kde nahradili zahraniční pracovníky, část se jich školí pro další výrobu. Několik desítek zaměstnanců muselo zůstat doma a pobírá 70 procent mzdy.

Škoda Felicia, zatím nejoblíbenější auto za dobu spolupráce VW a Škody.