Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Filmové rekvizity nejsou jen pro Hollywood. Nejvíc z toho těží youtubeři

  18:44aktualizováno  18:44
Hollywood už není to, co býval. Poté, co zábavní průmysl značně zredukovala americká recese, hledají výrobci filmových rekvizit nové zákazníky. A zřejmě je našli mezi youtubery, kteří své publikum začali bavit například tím, že si o hlavu rozbíjejí láhve od piva.

Nápis Hollywood | foto: AP

Hrdina proskakuje zavřeným oknem a utíká bez újmy, žena mrskne po svém milenci skleněnou vázu, muž v baru rozbije láhev o hlavu svého rivala...  Rozbíjející se sklo je součástí většiny filmů a televizních pořadů v Hollywoodu od filmů Čaroděj ze země Oz až po Vlka z Wall Street.

Generace YouTube

Tyto efekty by se neobešly bez podnikatelů, kteří pomocí tajných receptů dokáží vytvořit skleněné láhve a okna, které jsou dostatečně křehké na to, aby se rozbily, ale zároveň dostatečně bezpečné, aby se zabránilo poranění herců a kaskadérů. V minulosti byly rekvizity z filmového skla pro nízkorozpočtové projekty kvůli ceně téměř zapovězené. Ryan Johnson to ale vše změnil.

Podnikatel vytvořil cenově dostupnou řadu rekvizit, která je dostupná pro divadla, film i televizi - a stále častěji i pro youtubery, kteří díky levným rekvizitám mohou svá videa obohacovat o filmové triky. „Otevřeli jsme nový trh, a to zejména pro menší regionální a školní divadla,“ řekl Johnson, který je prezidentem rekvizit a speciálních efektů ve společnosti NewRuleFX.

Lahve ze speciálního skla jsou hitem

Jeho firma vyrábí speciální pivní láhve sedm dní v týdnů. NewRuleFX vyrábí také pěnové pánve, kladiva, zbraně nebo repliky zbraní a kostýmů z kultovního seriálu Hra o trůny. V sortimentu společnosti najdete také cigarety bez nikotinu, které jsou u herců stále populárnější. Nejvíc na odbyt ale jdou pivní láhve za 13 dolarů (282 korun)

„Je to velmi jednoduchý, stylový a univerzální nástroj. V průběhu let se tolik nezměnilo, takže si hnědou láhev od piva můžete koupit pro show na YouTube i pro starší westernovou show,“ vysvětluje Johnson.

Rekvizity začal prodávat v roce 2010 poté, co americká recese a spisovatelská stávka v Hollywoodu zdevastovala zábavní průmysl. „Dříve byla mojí hlavní činností televizní reklama. Když ale přišla recese, spousta lidí přestala v televizi inzerovat. V té chvíli jsem si velmi rychle uvědomil, že se musím zaměřit na něco jiného.“

Během recese vymyslel ve své garáži recept na speciální sklo. Vytvořil webovou stránku a začal prodávat. Od té doby jeho malý podnik roste o 10-15 procent ročně. V současné době zaměstnává sedm lidí.

I přes velké ztráty filmových a televizních produkcí zůstává Hollywood bohužel srdcem globálního zábavního průmyslu. Kalifornský je největší v USA a podle asociace amerických filmů v loňském roce zaměstnával více než 198 tisíc lidí. Hollywood vyplácí 43 miliard dolarů ročně více než 300 tisícům podniků po celých Spojených státech. Asi 85 procent jsou malé podniky, které zaměstnávají méně než 10 lidí.

Dnes youtuber, zítra možná ředitel v Netflixu

Leron Gubler, prezident a generální ředitel Hollywoodské obchodní komory říká, že průmysl se za posledních 25 let změnil, protože studia pracují méně in-house než dříve, což vytváří více příležitostí pro malé podniky, aby mohly pracovat na studiových produkcích. „Tolik se změnilo,“ říká Gubler a uvědomuje si, že společnosti jako Netflix, Google a Amazon vytvořily pro filmaře spoustu nových odbytišť.

„Tajemství úspěchu rekvizitního podnikání je dodávat každému zákazníkovi,“ říká Gubler a dodává, že mnozí z jeho konkurentů se například nechtějí obtěžovat prodejem jen několika rekvizit pro děti, které natáčí videa na YouTube.

„Klidně strávím 30 minut na telefonu, abych jim vše vysvětlil. Oni si pak u nás objednají a jsou nadšení. A kdo ví, mohou se klidně vrátit. Jejich kariéra stále roste a nakonec se třeba stanou uměleckým ředitelem v Netflixu a zůstanou věrným zákazníkem,“ vysvětluje Gubler. Podle něj je dodržování této strategie nedílnou součástí jeho úspěchu. 

„Staráme se o každého zákazníka, jakoby připravoval největší show v Hollywoodu,“ dodal Gubler.

Autor:



Nejčtenější

Mrakodrap bohatých otevírá. Být Jágrovi sousedem vyjde na desítky milionů

V Tower na pražské Pankráci (stav v lednu 2017)

Byty v patrně nejdražším bytovém domě v Česku - pražském V Toweru si přebírají jejich noví majitelé. Jsou mezi nimi...

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Konec světa! Kuřata došla, štkali zákazníci KFC po celé Británii

KFC. Ilustrační snímek.

Nový dodavatel kuřecího masa se řetězci s rychlým občerstvením KFC ve Velké Británii zatím příliš neosvědčil. Pobočky...

Hyperloop bude i v Indii, plánuje britský miliardář Branson

Vizualizace dopravní „kapsle“ dráhy hyperloop.

Společnost Virgin Hyperloop One, za kterou stojí britský miliardář Richard Branson, chce v Indii vybudovat superrychlý...

Legendární výrobce kytar Gibson se topí v dluzích, rock už netáhne

Kytarista Slash s kytarou Gibson Les Paul Slash Anaconda Burst, která byla...

Jednomu z nejznámějších světových výrobců kytar hrozí po 116 letech existence bankrot. Společnost Gibson trápí splátky...

Najdete na iDNES.cz