Filmové rekvizity nejsou jen pro Hollywood. Nejvíc z toho těží youtubeři

  18:44aktualizováno  18:44
Hollywood už není to, co býval. Poté, co zábavní průmysl značně zredukovala americká recese, hledají výrobci filmových rekvizit nové zákazníky. A zřejmě je našli mezi youtubery, kteří své publikum začali bavit například tím, že si o hlavu rozbíjejí láhve od piva.

Nápis Hollywood | foto: AP

Hrdina proskakuje zavřeným oknem a utíká bez újmy, žena mrskne po svém milenci skleněnou vázu, muž v baru rozbije láhev o hlavu svého rivala...  Rozbíjející se sklo je součástí většiny filmů a televizních pořadů v Hollywoodu od filmů Čaroděj ze země Oz až po Vlka z Wall Street.

Generace YouTube

Tyto efekty by se neobešly bez podnikatelů, kteří pomocí tajných receptů dokáží vytvořit skleněné láhve a okna, které jsou dostatečně křehké na to, aby se rozbily, ale zároveň dostatečně bezpečné, aby se zabránilo poranění herců a kaskadérů. V minulosti byly rekvizity z filmového skla pro nízkorozpočtové projekty kvůli ceně téměř zapovězené. Ryan Johnson to ale vše změnil.

Podnikatel vytvořil cenově dostupnou řadu rekvizit, která je dostupná pro divadla, film i televizi - a stále častěji i pro youtubery, kteří díky levným rekvizitám mohou svá videa obohacovat o filmové triky. „Otevřeli jsme nový trh, a to zejména pro menší regionální a školní divadla,“ řekl Johnson, který je prezidentem rekvizit a speciálních efektů ve společnosti NewRuleFX.

Lahve ze speciálního skla jsou hitem

Jeho firma vyrábí speciální pivní láhve sedm dní v týdnů. NewRuleFX vyrábí také pěnové pánve, kladiva, zbraně nebo repliky zbraní a kostýmů z kultovního seriálu Hra o trůny. V sortimentu společnosti najdete také cigarety bez nikotinu, které jsou u herců stále populárnější. Nejvíc na odbyt ale jdou pivní láhve za 13 dolarů (282 korun)

„Je to velmi jednoduchý, stylový a univerzální nástroj. V průběhu let se tolik nezměnilo, takže si hnědou láhev od piva můžete koupit pro show na YouTube i pro starší westernovou show,“ vysvětluje Johnson.

Rekvizity začal prodávat v roce 2010 poté, co americká recese a spisovatelská stávka v Hollywoodu zdevastovala zábavní průmysl. „Dříve byla mojí hlavní činností televizní reklama. Když ale přišla recese, spousta lidí přestala v televizi inzerovat. V té chvíli jsem si velmi rychle uvědomil, že se musím zaměřit na něco jiného.“

Během recese vymyslel ve své garáži recept na speciální sklo. Vytvořil webovou stránku a začal prodávat. Od té doby jeho malý podnik roste o 10-15 procent ročně. V současné době zaměstnává sedm lidí.

I přes velké ztráty filmových a televizních produkcí zůstává Hollywood bohužel srdcem globálního zábavního průmyslu. Kalifornský je největší v USA a podle asociace amerických filmů v loňském roce zaměstnával více než 198 tisíc lidí. Hollywood vyplácí 43 miliard dolarů ročně více než 300 tisícům podniků po celých Spojených státech. Asi 85 procent jsou malé podniky, které zaměstnávají méně než 10 lidí.

Dnes youtuber, zítra možná ředitel v Netflixu

Leron Gubler, prezident a generální ředitel Hollywoodské obchodní komory říká, že průmysl se za posledních 25 let změnil, protože studia pracují méně in-house než dříve, což vytváří více příležitostí pro malé podniky, aby mohly pracovat na studiových produkcích. „Tolik se změnilo,“ říká Gubler a uvědomuje si, že společnosti jako Netflix, Google a Amazon vytvořily pro filmaře spoustu nových odbytišť.

„Tajemství úspěchu rekvizitního podnikání je dodávat každému zákazníkovi,“ říká Gubler a dodává, že mnozí z jeho konkurentů se například nechtějí obtěžovat prodejem jen několika rekvizit pro děti, které natáčí videa na YouTube.

„Klidně strávím 30 minut na telefonu, abych jim vše vysvětlil. Oni si pak u nás objednají a jsou nadšení. A kdo ví, mohou se klidně vrátit. Jejich kariéra stále roste a nakonec se třeba stanou uměleckým ředitelem v Netflixu a zůstanou věrným zákazníkem,“ vysvětluje Gubler. Podle něj je dodržování této strategie nedílnou součástí jeho úspěchu. 

„Staráme se o každého zákazníka, jakoby připravoval největší show v Hollywoodu,“ dodal Gubler.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Dámská a pánská volenka za 100 tisíc. Sezona tanečních startuje

Taneční pro mládež v tak masovém měřítku jsou unikát, který má obdoby jen na...

Kdo z absolventů tanečních by si nepamatoval, jak při střídavé mazurce vyzkoušel hned několik tanečních partnerů? Pro...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Další z rubriky

Nejdelší přímý let. Cesta mezi Singapurem a New Yorkem trvala 18 hodin

Pasažér společnosti Singapore Airlines čeká na svůj let. (11. 10. 2018)

Společnost Singapore Airlines ve čtvrtek zahájila nejdelší komerční lety bez mezipřistání na světě na lince Singapur -...

Obchodní válka? Čína hlásí rekordní čísla z exportu do USA

Ilustrační snímek

Přebytek Číny v obchodování se Spojenými státy v září pokračoval v růstu a dostal se na 34,1 miliardy dolarů (759,5...

OBRAZEM: Na vlnách luxusu. Přepychové zaoceánské lodě prošly rekonstrukcí

Výletní zaoceánská loď Crystal Symphony

Zaoceánské lodě Crystal Symphony a Crystal Serenity jsou luxusnější než kdy dřív. Několika milionová rekonstrukce...



Najdete na iDNES.cz