Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Financial Times převezmou Japonci. Za prestižní deník zaplatí 32 miliard

  17:20aktualizováno  17:20
Novým majitelem listu Financial Times se stane japonská společnost Nikkei. Renomovaný ekonomický list získá za 844 milionů liber, tedy asi 32,3 miliardy korun. Sám list přitom uvedl, že ho koupí německý Axel Springer.

Prestižní deník vyhlásil anketu o budoucnosti regionů. | foto: Financial Times

Po mnoha zmatcích a dezinformacích o novém majiteli Financial Times je nyní jasno. Dosavadní vlastník společnost Pearson ve čtvrtek oznámila, že se dohodla na prodeji své divize Financial Times Group, která list vydává. Součástí prodeje není podíl 50 procent v časopise The Economist, který rovněž FT Group vlastní, napsala agentura Reuters.

„Nikkei je dlouho znám tím, že v žurnalistice sází na kvalitu, nezávislost a spolehlivost. Představenstvo i já jsme přesvědčení, že FT po vlastnictvím Nikkei bude dál prospívat,“ uvedl šéf Pearson John Fallon.

Nikkei je jednou z největších mediálních společností v Asii. Spadá pod ní víc než 40 firem, těžiště činnosti však leží v tištěných a digitálních médiích. Společnost vydává také čtvrtý největší japonský deník Nikkei, který vychází dvakrát denně a má víc než třemi miliony čtenářů.

Dlouho se spekulovalo, že kupcem prestižního listu bude německé vydavatelství Axel Springer, které dříve působilo i na českém trhu. Ještě ve čtvrtek to uvedl přímo Financial Times. Vydavatel největšího německého bulvárního listu Bild to však dementoval.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Amazon instaluje lidem schránky. Mohou převzít balík, i když nejsou doma

On-line prodejce Amazon pronikl do života Američanů různými způsoby. Začalo to obyčejnými knihami. Pokračovalo to těmi elektronickými, čtečkou Kindle,...  celý článek

Ilustrační snímek
„Chipsokalypsa" děsí Novozélanďany, déšť zničil pětinu úrody brambor

Chipsokalypsa či bramborogeddon. Situace kolem nedostatku smažených lupínků už na Novém Zélandu dosáhla takových rozměrů, že pro ni vznikly speciální názvy....  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.